Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ιωάννα Γερακάκη | 24 Απριλίου 2020, 23:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, ζούμε στην εποχή της μετανεωετερικότητας, μιας εποχής όπου οι ηθικές και κοινωνικές αξίες (σεβασμός, εντιμότητα, αξιοπρέπεια, καλοσύνη, συλλογικότητα, αλληλεγγύη, ελευθερία, ισότητα, διάλογος και άλλα πολλά) βρίσκονται σε μια διαρκή αναταραχή που κατακερματίζουν την ατομική ταυτότητα και εμπειρία. Μέσα σε αυτήν την ασύμμετρη απειλή των αξιών η επιστήμη της Κοινωνιολογίας αποτελεί μια ηθική υπόθεση όπως την χαρακτηρίζει πολύ εύστοχα ο σύγχρονος διανοούμενος Μπάουμαν μιας και υποστηρίζει ότι το να σκέφεται κανείς κοινωνιολογικά σημαίνει ότι καταλαβαίνουμε περισσότερο τους ανθρώπους γύρω μας, κατανοούμε τις ελπίδες τους και τις επιθυμίες τους, τις ανησυχίες και τα προβλήματά τους. Το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας, μιας κοινωνίας στην οποία οι ηθικές και κοινωνίες αξίες αντιμετωπίζουν μια σοβαρή και υπαρξιακή κρίση. Αλήθεια τι είδους πολίτες θέλετε να διαμορφώσετε σε μια Ελλάδα της μετανεωετερικότητας; Θεωρείτε ότι με την κατάργηση του μαθήματος της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικό εξεταζόμενο μάθημα στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο θα καταφέρετε να διαμορφώσετε τη νέα γενιά με γνώσεις και πεποιθήσεις άρρηκτα συνδεδεμένες με τις ηθικές και κοινωνικές αξίες, το συναίσθημα, τον αλτρουισμό και την συλλογική δράση; Η επιστήμη της κοινωνιολογίας είναι για την εκπαίδευση, ότι η καινοτομία για την κοινωνία. Αναγκαία και σημαντική. Στην πραγματική ζωή και κυρίως σε μια τόσο μεταβαλλόμενη εποχή, όπου η μια κρίση διαδέχεται την άλλη, η κοινωνιολογία δεν είναι ούτε πολυτέλεια ούτε ελιτιστική, αλλά αναγκαία και επιβεβλημένη για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, πρόοδο και ευημερία των κοινωνιών. Γι' αυτό πρέπει να εξασφαλιστεί η παρουσία του μαθήματος της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικό μάθημα στη Γ' Λυκείου στις ομάδες προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών για τις σχολές των Κοινωνικών Επιστημών. Τέλος, η απουσία της λέξης "Κοινωνικών" από τον τίτλο των "Ανθρωπιστικών Σπουδών" ακυρώνει σε όλη του την διάσταση την αξία και το κύρος της Κοινωνικής Επιστήμης.