• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Ηλιόπουλος' | 24 Απριλίου 2020, 23:51

    Όσοι έχουμε υπηρετήσει σε ημερήσια ΕΠΑΛ δεν έχουμε δει αυτά τα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων τα οποία διαβάζουμε στην αιτιολογική έκθεση. Όσο για την αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών, μπορεί να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά με άλλους τρόπους. Επειδή λοιπόν υποψιαζόμαστε οι περισσότεροι ότι άλλος είναι ο στόχος, το κυνήγι των εικονικών εγγραφών, αλήθεια έχει πραγματικά στοιχεία το υπουργείο για το πόσες είναι αυτές; Και είναι σίγουροι οι συντάκτες του άρθρου ότι ο βασικός τύπος σχολείου στο οποίο συμβαίνει αυτό είναι το ημερήσιο ΕΠΑΛ; Ή μήπως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ελεγχθούν; Ας λάβουμε ακόμα υπόψη μας, πως όσες εναλλακτικές και να υπάρχουν, μόνο τα ημερήσια ΕΠΑΛ μπορεί να βρει ο μαθητής σε τέτοια πυκνότητα στη χώρα. Στους μισούς νομούς της Ελλάδας εσπερινά, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ υπάρχουν μόνο στην πρωτεύουσα, αντιθέτως ημερήσια ΕΠΑΛ σε αρκετές κωμοπόλεις και μικρότερα κέντρα. Όσο για τις ΕΠΑΣ, από τότε που έφυγαν από το υπουργείο Παιδείας, οι επιλογές σε ειδικότητες είναι ελάχιστες σε κάθε περιοχή. Υπάρχει βέβαια και η εναλλάκτική της ιδιωτικής εκπαίδευσης, μόνο που εδώ δε λαμβάνεται υπόψη η κοινωνική προέλευση της πλειοψηφίας των μαθητών των ΕΠΑΛ, που προέρχεται από κοινωνικά στρώματα που δεν έχουν συνήθως τη δυνατότητα να πληρώσουν τις σπουδές των παιδιών. Οδηγεί λοιπόν αυτή η ρύθμιση, όπως και η αντίστοιχη του άρθρου 52, σε αποκλεισμό αρκετών χιλιάδων νέων από τη διαδικασία εκπαίδευσης και κατάρτισης.