Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Γιαννούκος | 25 Απριλίου 2020, 00:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πριν ολοκληρωθεί το διδακτικό έτος για να αποτιμηθεί και να αξιολογηθεί η εισαγωγή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στις πανελλήνιες εξετάσεις, πριν διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του υφιστάμενου ωρολογίου προγράμματος σπουδών της Γ Λυκείου (7 ώρες διδασκαλίας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων) και με κλειστά σχολεία, προτείνεται η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά και η αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος. Η χάραξη σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής, αφορά στην άσκηση επιρροής των εισαγομένων στην εκπαίδευση και του ελέγχου των αποτελεσμάτων της (Archer, 1984: 39), διαδικασία που περιλαμβάνει τον καθορισμό στόχων, την αξιολόγηση κατά την εφαρμογή της, την αποτίμηση - αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και την ανατροφοδότησή της. Οι αλλαγές (και όχι μεταρρύθμιση όπως θέλει το υπουργείο να την παρουσιάζει) που προτείνονται στο νομοσχέδιο δεν έχουν καμία σχέση με την παραπάνω διαδικασία. Προτείνονται εκπαιδευτικές αλλαγές αγνοώντας την αξιολόγηση ως διαδικασία για την ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνεστε τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής; Χωρίς διαδικασία της αξιολόγησης και αποτίμηση των αποτελεσμάτων της υφιστάμενης, που δεν έχει καν ολοκληρωθεί; Χωρίς διάλογο με τους εκπροσώπους των ειδικοτήτων (Κοινωνιολόγους-Φιλόλογους); Δημιουργείται η εντύπωση ότι λειτουργείτε με προχειρότητα η οποία εξυπηρετεί ιδεοληψίες (περί «αριστερής επιστήμης» της Κοινωνιολογίας) ή και συντεχνιακά συμφέροντα (αριθμητικά είναι περισσότεροι οι φιλόλογοι στα σχολεία). Με αυτήν την προχειρότητα σκοπεύετε να εφαρμόσετε τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών; Μας απογοητεύετε. Πως θα πιστέψουμε στην αξιοκρατία και αξιοπιστία της αξιολόγησης, αφού με την πρακτική σας καταπατάτε τις θεμελιώδεις αρχές της;