Μπορεί να μην ανήκω στην κατηγορία ενός μαθητή ή ενός γονέα μαθητή που φοιτά ήδη σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο,έχοντας όμως υπάρξει μαθήτρια, μπορώ να έρθω στη θέση ενός παιδιού που το υποχρεώνουν άδικα να αποδείξει για ακόμη μια φορά, για το εάν επάξια ή όχι επιλέχτηκε για να φοιτήσει στο συγκεκριμένο Σχολείο. Σαν να μην έχει να αντιμετωπίσει ήδη πάρα πολλά ένας έφηβος, όπως την απαιτητική του σχολική χρονιά, τις εξωσχολικές του δραστηριότητες ακόμα και την ίδια του την εφηβεία, κάποιοι αποφάσισαν να του προσθέσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο φορτίο, όπως αυτό της προετοιμασίας όχι απλά για την προαγωγή στο Λύκειο μέσω των ήδη υπαρχόντων εξετάσεων, αλλά μια ακόμα πολύ δύσκολη δοκιμασία την οποία πρέπει να υποστεί για δεύτερη φορά. Το καλό σενάριο βέβαια σε αυτή τη περίπτωση είναι ο μαθητής να καταφέρει να επιτύχει στις εξετάσεις αυτές, δεδομένης της πολύ καλής του επίδοσης στο Γυμνάσιο, μιας και το επίπεδο στα Πρότυπα Σχολεία είναι ως γνωστόν αρκετά υψηλό, οπότε ο μαθητής προάγεται επιτυχώς στο Λύκειο. Υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο πιθανής αποτυχίας, τότε στη περίπτωση αυτή ο μαθητής καλείται να αλλάξει σχολικό περιβάλλον με ότι επακόλουθα μπορεί να έχει αυτό για την πρόοδο του αλλά κυρίως την ψυχοσύνθεση του βρισκόμενος σε μια τόσο τρυφερή ηλικία. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως μπορεί κάποια από όλα αυτά τα παιδιά που διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο, να μην επιθυμούσαν να το κάνουν αν γνώριζαν ότι θα πρέπει να επαναληφθούν οι εξετάσεις για να προβιβαστούν στο Λύκειο. Συνοψίζοντας, ας προσπαθήσουν όλοι αυτοί που αποφασίζουν για το μέλλον αυτών των παιδιών, ότι δεν έχουν το δικαίωμα να στερούν από κανένα παιδί το δικαίωμα στη μόρφωση που με αγώνα κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να εισαχθούν σε ένα «διαφορετικό σχολείο» από όλα τα υπόλοιπα...Τους αξίζει η υποστήριξη και όχι η αμφισβήτηση και η αδικία οι οποίες προάγονται μέσω της απόφασης αυτής...
Μπορεί να μην ανήκω στην κατηγορία ενός μαθητή ή ενός γονέα μαθητή που φοιτά ήδη σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο,έχοντας όμως υπάρξει μαθήτρια, μπορώ να έρθω στη θέση ενός παιδιού που το υποχρεώνουν άδικα να αποδείξει για ακόμη μια φορά, για το εάν επάξια ή όχι επιλέχτηκε για να φοιτήσει στο συγκεκριμένο Σχολείο. Σαν να μην έχει να αντιμετωπίσει ήδη πάρα πολλά ένας έφηβος, όπως την απαιτητική του σχολική χρονιά, τις εξωσχολικές του δραστηριότητες ακόμα και την ίδια του την εφηβεία, κάποιοι αποφάσισαν να του προσθέσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο φορτίο, όπως αυτό της προετοιμασίας όχι απλά για την προαγωγή στο Λύκειο μέσω των ήδη υπαρχόντων εξετάσεων, αλλά μια ακόμα πολύ δύσκολη δοκιμασία την οποία πρέπει να υποστεί για δεύτερη φορά. Το καλό σενάριο βέβαια σε αυτή τη περίπτωση είναι ο μαθητής να καταφέρει να επιτύχει στις εξετάσεις αυτές, δεδομένης της πολύ καλής του επίδοσης στο Γυμνάσιο, μιας και το επίπεδο στα Πρότυπα Σχολεία είναι ως γνωστόν αρκετά υψηλό, οπότε ο μαθητής προάγεται επιτυχώς στο Λύκειο. Υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο πιθανής αποτυχίας, τότε στη περίπτωση αυτή ο μαθητής καλείται να αλλάξει σχολικό περιβάλλον με ότι επακόλουθα μπορεί να έχει αυτό για την πρόοδο του αλλά κυρίως την ψυχοσύνθεση του βρισκόμενος σε μια τόσο τρυφερή ηλικία. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως μπορεί κάποια από όλα αυτά τα παιδιά που διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο, να μην επιθυμούσαν να το κάνουν αν γνώριζαν ότι θα πρέπει να επαναληφθούν οι εξετάσεις για να προβιβαστούν στο Λύκειο. Συνοψίζοντας, ας προσπαθήσουν όλοι αυτοί που αποφασίζουν για το μέλλον αυτών των παιδιών, ότι δεν έχουν το δικαίωμα να στερούν από κανένα παιδί το δικαίωμα στη μόρφωση που με αγώνα κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να εισαχθούν σε ένα «διαφορετικό σχολείο» από όλα τα υπόλοιπα...Τους αξίζει η υποστήριξη και όχι η αμφισβήτηση και η αδικία οι οποίες προάγονται μέσω της απόφασης αυτής...