Η δημιουργία ομάδων σχολείων είναι πλέον απαραίτητη.
Διαφωνώ με την αναγόρευση του Πειραματικού ως σχολείου υπεροχής έναντι των άλλων. Η συμπερίληψη αυτής της ρήτρας θα εγείρει σοβαρά θέματα λειτουργίας, δηλαδή δυσλειτουργίας του θεσμού και ανάπτυξη αντιπαλότητας μεταξύ των σχολείων, κάτι που είμαι βέβαιος, δεν είναι στις προθέσεις του νομοθέτη.
Η δημιουργία Πειραματικών σχολείων δεν σημαίνει δημιουργία διαφορετικού κύρους σχολείων, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία, συνολικά.
Η πρόταξη της "πρότασης του διευθυντή" διαστρεβλώνει την έννοια της δημοκρατίας και της κυριαρχίας του συλλόγου διδασκόντων. Άρα και αυτό θα πρέπει να απαλειφθεί.
Η ομάδα σχολείων θα πρέπει αρχικά να μοιράζεται τ..ν Ψυχολόγο και τ...κοινωνικό λειτουργό, και να έχει τον ίδιο ΣΕΕ Παιδαγωγικής Ευθύνης.
Η συχνότητα των συναντήσεων μπορεί να είναι κάπως μεγαλύτερη, μια φορά στον ενάμιση μήνα ή έστω στους δύο μήνες, μέσω skype, webex κτλ, ιδίως στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές.
Οι ομάδες σχολείων προκειμένου να επωφεληθούν από την υπάρχουσα εμπειρία και γνώση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες κατά ειδικότητα, τα μέλη των οποίων θα προετοιμάζουν από κοινού τη διδασκαλία των διδασκομένων μαθημάτων και θα τα εφαρμόζουν πιλοτικά στα σχολεία. Κάθε μάθημα που θα παράγεται από την ομάδα (πχ των μαθηματικών) θα δοκιμάζεται, παρουσία των υπόλοιπων μελών της ομάδας, σε ένα απο τα σχολεία. Δεν είναι απαραίτητη (κυρίως όταν δεν είναι δυνατή) η παρουσία όλων των μελών της ομάδας στην τάξη. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με εγγραφή του μαθήματος, είτε με τηλεδιάσκεψη και θα έχει παρόμοιο αποτέλεσμα.
Στη συνέχεια η ομάδα θα διορθώνει, θα προσθέτει, θα τροποποιεί και στο τέλος θα επικυρώνει κάθε μάθημα που έχει παραχθεί από την ίδια.
Αυτή η διαδικασία εγγυάται πρώτα την ομοιγένεια της διδασκαλίας, την ποιότητα της διδασκαλίας, τον συγχρονισμό στον βηματισμό, και την ανάπτυξη εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Κατά τη γνώμη μου, αν αυτά μπορέσουν κάποτε να γίνουν πράξη, το ελληνικό σχολείο θα αναβαθμιστεί μέσα σε μια σχολική χρονιά κατά 40-50%.
Πέραν τούτων, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της ομάδας, ανεξάρτητα από ειδικότητα, μπορούν να εκπονούν κοινά πρότζεκτ σε διαφορα θέματα, να υποβάλλουν κοινά ευρωπαϊκά προγράμματα, να διοργανώνουν κοινές εξορμήσεις για διδασκαλία στο ύπαιθρο κτλ.
Η δημιουργία ομάδων σχολείων είναι πλέον απαραίτητη. Διαφωνώ με την αναγόρευση του Πειραματικού ως σχολείου υπεροχής έναντι των άλλων. Η συμπερίληψη αυτής της ρήτρας θα εγείρει σοβαρά θέματα λειτουργίας, δηλαδή δυσλειτουργίας του θεσμού και ανάπτυξη αντιπαλότητας μεταξύ των σχολείων, κάτι που είμαι βέβαιος, δεν είναι στις προθέσεις του νομοθέτη. Η δημιουργία Πειραματικών σχολείων δεν σημαίνει δημιουργία διαφορετικού κύρους σχολείων, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία, συνολικά. Η πρόταξη της "πρότασης του διευθυντή" διαστρεβλώνει την έννοια της δημοκρατίας και της κυριαρχίας του συλλόγου διδασκόντων. Άρα και αυτό θα πρέπει να απαλειφθεί. Η ομάδα σχολείων θα πρέπει αρχικά να μοιράζεται τ..ν Ψυχολόγο και τ...κοινωνικό λειτουργό, και να έχει τον ίδιο ΣΕΕ Παιδαγωγικής Ευθύνης. Η συχνότητα των συναντήσεων μπορεί να είναι κάπως μεγαλύτερη, μια φορά στον ενάμιση μήνα ή έστω στους δύο μήνες, μέσω skype, webex κτλ, ιδίως στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές. Οι ομάδες σχολείων προκειμένου να επωφεληθούν από την υπάρχουσα εμπειρία και γνώση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες κατά ειδικότητα, τα μέλη των οποίων θα προετοιμάζουν από κοινού τη διδασκαλία των διδασκομένων μαθημάτων και θα τα εφαρμόζουν πιλοτικά στα σχολεία. Κάθε μάθημα που θα παράγεται από την ομάδα (πχ των μαθηματικών) θα δοκιμάζεται, παρουσία των υπόλοιπων μελών της ομάδας, σε ένα απο τα σχολεία. Δεν είναι απαραίτητη (κυρίως όταν δεν είναι δυνατή) η παρουσία όλων των μελών της ομάδας στην τάξη. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με εγγραφή του μαθήματος, είτε με τηλεδιάσκεψη και θα έχει παρόμοιο αποτέλεσμα. Στη συνέχεια η ομάδα θα διορθώνει, θα προσθέτει, θα τροποποιεί και στο τέλος θα επικυρώνει κάθε μάθημα που έχει παραχθεί από την ίδια. Αυτή η διαδικασία εγγυάται πρώτα την ομοιγένεια της διδασκαλίας, την ποιότητα της διδασκαλίας, τον συγχρονισμό στον βηματισμό, και την ανάπτυξη εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών. Κατά τη γνώμη μου, αν αυτά μπορέσουν κάποτε να γίνουν πράξη, το ελληνικό σχολείο θα αναβαθμιστεί μέσα σε μια σχολική χρονιά κατά 40-50%. Πέραν τούτων, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της ομάδας, ανεξάρτητα από ειδικότητα, μπορούν να εκπονούν κοινά πρότζεκτ σε διαφορα θέματα, να υποβάλλουν κοινά ευρωπαϊκά προγράμματα, να διοργανώνουν κοινές εξορμήσεις για διδασκαλία στο ύπαιθρο κτλ.