Δεν θα έλεγα εξωτερική αξιολόγηση όλο αυτό το σύστημα.
Θα έλεγα ότι είναι μια μορφή κοινωνικής λογοδοσίας, κυρίως αν το σχολείο υποχρεούται να αναρτά τον ετήσιο απολογισμό στην ιστοσελίδα του.
Ως εκ τούτου δεν πρέπει να έχει, επουδενί, τη λέξη αξιολόγηση σε κανένα σημείο της.
Είναι σωστό και απαραίτητο κάθε σχολείο στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με τη λειτουργία του ΣΔ να κάνει έναν σχετικά λεπτομερή (όσο επιτρέπουν τα απρόβλεπτα-βλ. γρίπες κα) προγραμματισμό και να προσπαθεί να τον υλοποιήσει. Άλλωστε αυτό γίνεται σε όλα τα σχολεία, απλώς δεν συντάσσεται ως τώρα χωριστό κείμενο.
Ο προγραμματισμός αυτός θα γίνεται με βάση τις υπάρχουσες (πιθανώς ελλιπείς) υποδομές, κτλ και θα κρίνεται στο πλαίσιο αυτών των δεδομένων, χωρίς να ανάγεται σε συγκρίσεις με σχολεία που έχουν περισσότερους πόρους.
Η συμβολή του ΣΕΕ ή ΣΣ θα είναι συμβουλευτική. Μπορεί να προτείνει κάποιες αλλαγές, να κάνει κάποια διόρθωση σε τυχόν αβλεψίες και να βοηθήσει, όσο μπορεί, στην καλύτερη υλοποίηση του προγραμματισμού.
Και για τον ετήσιο προγραμματισμό πρέπει να ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία που να εγγυάται διαφάνεια, ισότιμη συμμετοχή όλων, και ισότιμη κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων.
Η υλοποίηση του Ετήσιου Προγραμματισμού θα πρέπει να εξετάζεται σε τακτικές συνεδριάσεις του ΣΔ και γι αυτό θα πρέπει να προβλεφτει ΜΕΣΑ στο ωρολόγιο πρόγραμμα επαρκής χρόνος προς τούτο.
Δεν θα έλεγα εξωτερική αξιολόγηση όλο αυτό το σύστημα. Θα έλεγα ότι είναι μια μορφή κοινωνικής λογοδοσίας, κυρίως αν το σχολείο υποχρεούται να αναρτά τον ετήσιο απολογισμό στην ιστοσελίδα του. Ως εκ τούτου δεν πρέπει να έχει, επουδενί, τη λέξη αξιολόγηση σε κανένα σημείο της. Είναι σωστό και απαραίτητο κάθε σχολείο στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με τη λειτουργία του ΣΔ να κάνει έναν σχετικά λεπτομερή (όσο επιτρέπουν τα απρόβλεπτα-βλ. γρίπες κα) προγραμματισμό και να προσπαθεί να τον υλοποιήσει. Άλλωστε αυτό γίνεται σε όλα τα σχολεία, απλώς δεν συντάσσεται ως τώρα χωριστό κείμενο. Ο προγραμματισμός αυτός θα γίνεται με βάση τις υπάρχουσες (πιθανώς ελλιπείς) υποδομές, κτλ και θα κρίνεται στο πλαίσιο αυτών των δεδομένων, χωρίς να ανάγεται σε συγκρίσεις με σχολεία που έχουν περισσότερους πόρους. Η συμβολή του ΣΕΕ ή ΣΣ θα είναι συμβουλευτική. Μπορεί να προτείνει κάποιες αλλαγές, να κάνει κάποια διόρθωση σε τυχόν αβλεψίες και να βοηθήσει, όσο μπορεί, στην καλύτερη υλοποίηση του προγραμματισμού. Και για τον ετήσιο προγραμματισμό πρέπει να ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία που να εγγυάται διαφάνεια, ισότιμη συμμετοχή όλων, και ισότιμη κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων. Η υλοποίηση του Ετήσιου Προγραμματισμού θα πρέπει να εξετάζεται σε τακτικές συνεδριάσεις του ΣΔ και γι αυτό θα πρέπει να προβλεφτει ΜΕΣΑ στο ωρολόγιο πρόγραμμα επαρκής χρόνος προς τούτο.