Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμούΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Κυργιόπουλος | 25 Απριλίου 2020, 10:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζαχαράκη σε πρόσφατη ραδιοφωνική της συνέντευξη υπογράμμισε χαρακτηριστικά τα εξής: ««Υπάρχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί ήδη στα Επαγγελματικά Λύκεια ανά ένα ή δύο σχολεία. Αυτό πρέπει να γενικευτεί σε όλες τις περιοχές της χώρας. Υπάρχει μία πίεση ψυχολογική στα παιδιά. Τα τελευταία χρόνια της κρίσης το σχολείο που είναι ένας ζωντανός οργανισμός, δέχτηκε πίεση, όπως και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Πρέπει οι εκπαιδευτικοί να ενισχύουν, να ενδυναμώνουν τα παιδιά. Πρωταρχικός ρόλος της πολιτείας είναι να έχει ασφαλή τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς». Από όλα τα παραπάνω συνάγεται ότι είναι πιο ώριμο από ποτέ το αίτημα για την ένταξη των μελών ΕΕΠ & ΕΒΠ στη γενική εκπαίδευση. Ειδικότερα, με τη δημιουργία οργανικών θέσεων και με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των κλάδων ΕΕΠ & ΕΒΠ, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα έχουν σταθερά πρόσωπα αναφοράς που θα ασχολούνται υποστηρικτικά με την ψυχολογική, κοινωνική, γλωσσική, κινητική, νοσηλευτική, εργοθεραπευτική και την αυτόνομη διαβίωση των μαθητών εντός του δημόσιου σχολείου και μάλιστα με μηδενικό κόστος για τις οικογένειες των μαθητών. Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας με το εκπαιδευτικό προσωπικό και με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της οικείας σχολικής μονάδας μπορούν να πραγματοποιηθούν ενημερωτικές ομιλίες, δράσεις, ημερίδες με στόχο την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών για ζητήματα ψυχικής υγείας, σχολικού εκφοβισμού, προβλημάτων λόγου-ομιλίας, δυσκολιών στην αδρή και λεπτή κινητικότητα, σεξουαλικής αγωγής, προαγωγής της υγείας και ασφάλειας στη σχολική μονάδα, σχολικής διαρροής, παραπτωματικότητας κ.α, που θα αποσκοπούν στην πρωτογενή πρόληψη ολόκληρης της σχολικής κοινότητας με συστημικό τρόπο. Έχει φθάσει επομένως η χρονική στιγμή και αποτελεί πλέον κοινωνική απαίτηση να συσταθούν οργανικές θέσεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στη γενική εκπαίδευση, να γίνουν μόνιμες προσλήψεις των αναγκαίων ειδικοτήτων για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, με σταθερότητα και συνέχεια φαινόμενα όπως του σχολικού εκφοβισμού, που θίγεται με μια γενικόλογη παράγραφο στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.