Με τις διατάξεις του άρθρου 18 προβλέπεται η εκ νέου διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α Τάξη των Πρότυπων Λυκείων με επιχειρήματα σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση την "παροχή δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού" και την "προαγωγή της ισότητας ευκαιριών". Εύλογα προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα:
1) Σε ποιες επιστημονικές παιδαγωγικές αρχές βασίζεται η ανάγκη "ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού"?
2) Η διενέργεια των αδιάβλητων εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α Γυμνασίου δεν εξασφάλισε "την ισότητα ευκαιριών" για όσους επιθυμούσαν να φοιτήσουν σε πρότυπο σχολείο?
3) Για ποιο λόγο δεν υπάρχει μέριμνα για την "ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού" και την "προαγωγή της ισότητας ευκαιριών" στην περίπτωση των Πειραματικών σχολείων όπου η διαδικασία εισαγωγής εξακολουθεί να διενεργείται άπαξ στην Α Γυμνασίου?
4) Γιατί το Υπουργείο μεριμνά σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση για την "ανάγκη αποφυγής του αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω της φοίτησής τους" μόνο στην περίπτωση των σχολείων που χαρακτηρίζονται με το παρόν άρθρο ως Πρότυπα και δεν μεριμνά αντιστοίχως για τους φοιτούντες στα ήδη υφιστάμενα Πρότυπα Γυμνάσια?
5) Για ποιο λόγο θεωρείτε ότι η "διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων
συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους" πραγματοποιείται με την εκ νέου αξιολόγηση των μαθητών και όχι με την συνέχιση των σπουδών τους στο πρότυπο σχολείο στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου εξαετούς προγράμματος σπουδών?
6) Πως η εν λόγω ρύθμιση συμβάλλει στην πραγματοποίηση των εξαγγελιών για ενίσχυση του θεσμού του πρότυπου σχολείου?
Βάσει όλων των ανωτέρω θεωρώ άστοχη την πρόβλεψη για τη διενέργεια νέων εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α τάξη των Πρότυπων Λυκείων και παρακαλώ για την απόσυρσή της προκειμένου να διατηρηθεί η διασύνδεση μεταξύ Προτύπων Γυμνασίων και Προτύπων Λυκείων.
Με τις διατάξεις του άρθρου 18 προβλέπεται η εκ νέου διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α Τάξη των Πρότυπων Λυκείων με επιχειρήματα σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση την "παροχή δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού" και την "προαγωγή της ισότητας ευκαιριών". Εύλογα προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα: 1) Σε ποιες επιστημονικές παιδαγωγικές αρχές βασίζεται η ανάγκη "ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού"? 2) Η διενέργεια των αδιάβλητων εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α Γυμνασίου δεν εξασφάλισε "την ισότητα ευκαιριών" για όσους επιθυμούσαν να φοιτήσουν σε πρότυπο σχολείο? 3) Για ποιο λόγο δεν υπάρχει μέριμνα για την "ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού" και την "προαγωγή της ισότητας ευκαιριών" στην περίπτωση των Πειραματικών σχολείων όπου η διαδικασία εισαγωγής εξακολουθεί να διενεργείται άπαξ στην Α Γυμνασίου? 4) Γιατί το Υπουργείο μεριμνά σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση για την "ανάγκη αποφυγής του αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω της φοίτησής τους" μόνο στην περίπτωση των σχολείων που χαρακτηρίζονται με το παρόν άρθρο ως Πρότυπα και δεν μεριμνά αντιστοίχως για τους φοιτούντες στα ήδη υφιστάμενα Πρότυπα Γυμνάσια? 5) Για ποιο λόγο θεωρείτε ότι η "διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους" πραγματοποιείται με την εκ νέου αξιολόγηση των μαθητών και όχι με την συνέχιση των σπουδών τους στο πρότυπο σχολείο στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου εξαετούς προγράμματος σπουδών? 6) Πως η εν λόγω ρύθμιση συμβάλλει στην πραγματοποίηση των εξαγγελιών για ενίσχυση του θεσμού του πρότυπου σχολείου? Βάσει όλων των ανωτέρω θεωρώ άστοχη την πρόβλεψη για τη διενέργεια νέων εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α τάξη των Πρότυπων Λυκείων και παρακαλώ για την απόσυρσή της προκειμένου να διατηρηθεί η διασύνδεση μεταξύ Προτύπων Γυμνασίων και Προτύπων Λυκείων.