Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Ευφροσύνη Κούντιου | 25 Απριλίου 2020, 11:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας το προτεινόμενο νομοσχέδιο, θλίβομαι και διαπιστώνω ότι από το σχέδιο νόμου απουσιάζει παντελώς το όραμα για ένα νέο σύγχρονο σχολείο. Η πανδημία και τα μέτρα περιορισμού δεν μας δίδαξαν, ως προς την αναγκαιότητα ψηφιακού μετασχηματισμού του σχολείου. Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και της έξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως συμπληρωματικού τρόπου εκπαίδευσης. Αναφέρεται σε κάποια σημεία αύξηση των ωρών πληροφορικής στα δημοτικά, χωρίς όμως να κατανοεί ο νομοθέτης, ότι όλοι οι Καθηγητές πληροφορικής δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι να υποστηρίξουν τη λειτουργία του νέου σχολείου, ούτε μπορούν να αναλάβουν την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των συναδέλφων τους. Οι νέες τεχνολογίες και η αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα περίμενα να είναι στρατηγικής σημασίας για τη εξαγγελία του νέου σχολείου. Με αφορμή τα όσα ζούμε, το ελάχιστο που θα περίμενα από αυτόν τον νόμο, θα ήταν να αποτιμήσουμε την απόσταση του σημερινού σχολείου από το σχολείο του μέλλοντος, στο οποίο τα παιδιά θα είχαν λόγω να πηγαίνουν, στο οποίο θα ανέπτυσσαν τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να πετύχουν στη νέα ψηφιακή εποχή και να κάνουμε την απαραίτητη προετοιμασία και προσαρμογή, ενδεικτικά: - Επιλέγοντας πλατφόρμες και εργαλεία που προάγουν την επικοινωνία και τη συνεργασία - Αλλάζοντας το μοντέλο παροχής εκπαίδευσης σε ένα μοντέλο που ενδυναμώνει την αυτονομία των παιδιών και τα κάνει υπεύθυνους πολίτες - Αλλάζοντας με ουσιαστικό τρόπο τα προγράμματα σπουδών και κάνοντας τα πιο θελκτικά στους μαθητές και πιο ουσιαστικά για τον σκοπό της εκπαίδευσης αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία - Εκπαιδεύοντας και ενημερώνοντας σε συνεχή βάση τους εκπαιδευτικούς μέσα από προγράμμα τόσο παραδοσιακής αλλά και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να αντιληφθούν τί τους ζητείται να κάνουν. - Αναβαθμίζοντας τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Να σημειώσω ότι, από αυτά που γνωρίζω, δεν υπάρχουν πολλοί ανθρωποι που να έχουν την αντίληψη και τις απαιτούμενες δεξιότητες ώστε να συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό του σχολείου και δυστυχώς αυτό φαίνεται στο σχέδιο νόμου που υποβάλλετε.