Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Κώστας Δημητρίου | 25 Απριλίου 2020, 11:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Θεωρώ ότι είναι μέγα σφάλμα η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από αυτό των Λατινικών πριν ακόμη δοκιμαστεί το συγκεκριμένο μάθημα στις πανελλαδικές για πρώτη φορά, σε μια κατεύθυνση που η συντριπτική πλειοψηφία των σχολών είναι κοινωνικών-πολιτικών επιστημών και επικοινωνίας. Είναι απαραίτητο και οι κοινωνικές-πολιτικές επιστήμες να έχουν τουλάχιστον ένα μάθημα εξεταζόμενο για την εισαγωγή σε αυτές, όπως έχουν πχ οι οικονομικές, οι πληροφορικής κλπ. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι στο Πανεπιστήμιο τα Λατινικά υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών μόνο των φιλολογικών σχολών, ενώ η Κοινωνιολογία είναι βασικό μάθημα της συντριπτικής πλειονότητας των σχολών. Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα, πολύ απλά εισάγοντας και τα δύο μαθήματα (με νέο σχολικό βιβλίο οπωσδήποτε και τα δύο) και με δυνατότητα επιλογής των μαθητών, ανάλογα την ομάδα σχολών που στοχεύουν. Δηλαδή, όπως ακριβώς στη Θετική κατεύθυνση, υπάρχουν πέντε μαθήματα και οι μαθητές θα επιλέγουν ένα εκ των μαθηματικών ή βιολογίας ανάλογα αν στοχεύουν στο πεδίο των θετικών επιστημών, ή στο πεδίο των επιστημών υγείας, το ίδιο επιβάλλεται να γίνει και στις άλλες δύο κατευθύνσεις. Διαχωρίζουμε λοιπόν το πρώτο πεδίο σε δύο μέρη: Στις ανθρωπιστικές επιστήμες που θα περιλαμβάνει Ελληνικές και ξένες φιλολογίες, Φιλοσοφικές σχολές, Νομικές, Ιστορικό-Αρχαιολογικό, Θεολογικές κλπ και στις Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες που θα περιλαμβάνει σχολές Κοινωνιολογίας, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοινωνικής διοίκησης, Κοινωνικής εργασίας, Ψυχολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Επικοινωνίας κλπ. Ουσιαστικά δηλαδή δημιουργούνται πέντε επιστημονικά πεδία: 1ο Πεδίο: Ανθρωπιστικές επιστήμες. 2ο Πεδίο: Θετικές επιστήμες, 3ο Πεδίο: Επιστήμες υγείας, 4ο Πεδίο: Επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής και 5ο Πεδίο: Κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες. Η θεωρητική κατεύθυνση θα οδηγεί είτε στο πρώτο πεδίο, είτε στο πέμπτο πεδίο, έχοντας υποχρεωτικά εξεταζόμενα Νεοελληνική γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και επιλογής, ή Λατινικά, ή Κοινωνιολογία, ανάλογα αν στοχεύουν οι μαθητές στο πρώτο, ή στο πέμπτο πεδίο, ή και Λατινικά και Κοινωνιολογία αν ενδιαφέρονται και για τα δύο πεδία. (δηλαδή δυνατότητα επιλογής 5 μαθημάτων) Η θετική κατεύθυνση θα οδηγεί είτε στο δεύτερο πεδίο, είτε στο τρίτο πεδίο, έχοντας υποχρεωτικά εξεταζόμενα τη Νεοελληνική Γλώσσα, τη Φυσική, τη Χημεία και επιλογής τα Μαθηματικά, ή τη Βιολογία, ανάλογα αν στοχεύουν οι μαθητές στο δεύτερο ή στο τρίτο πεδίο, ή και Μαθηματικά και Βιολογία αν ενδιαφέρονται και για τα δύο πεδία (πράγμα που είναι αίτημα βασικό πολλών μαθητών αριστούχων της θετικής κατεύθυνσης, ώστε να έχουν περισσότερες επιλογές περιζήτητων σχολών). Η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής θα οδηγεί, είτε στο τέταρτο πεδίο των σχολών Οικονομίας και Πληροφορικής, είτε στο πέμπτο πεδίο των σχολών Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, έχοντας ως υποχρεωτικά εξεταζόμενα τη Νεοελληνική Γλώσσα, τα μαθηματικά, την Πληροφορική και επιλογής τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ή την Κοινωνιολογία, ανάλογα αν στοχεύουν στο τέταρτο, ή στο πέμπτο πεδίο, ή και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Κοινωνιολογία αν ενδιαφέρονται και για τα δύο πεδία. (αυτό επιβάλλεται λόγω της συνάφειας των αντικειμένων των οικονομικών επιστημών με τις κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες-άλλωστε όπως γνωρίζετε η οικονομική επιστήμη ανήκει στις κοινωνικές επιστήμες και στις προηγούμενες τάξεις του λυκείου υπάρχει διασύνδεση μεταξύ κοινωνικών-πολιτικών-οικονομικών επιστημών μέσω των μαθημάτων Πολιτική Παιδεία και Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών. Δεν είναι λοιπόν παιδαγωγικά σωστό ένας μαθητής που στοχεύει σε οικονομικές επιστήμες να μην έχει τη δυνατότητα να δηλώσει και τις υπόλοιπες Κοινωνικές Επιστήμες). Θεωρώ ότι το σύστημα που προτείνω είναι μια απλή και εύκολη λύση και δε δημιουργεί τεράστιες αλλαγές στο ήδη υπάρχον εξεταστικό σύστημα, αλλά και στο προτεινόμενο της διαβούλευσης. Επίσης δε μπαίνει στη λογική του σημαντικότερου και λιγότερου σημαντικού μαθήματος μεταξύ Λατινικών-Κοινωνιολογίας, απλά εντάσσει το κάθε μάθημα εκεί που πραγματικά ανήκει. Τέλος, δημιουργεί περισσότερες επιλογές για τους μαθητές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να στοχεύουν σε δύο πεδία αν το επιθυμούν μέσω πέμπτου μαθήματος σε όλες τις κατευθύνσεις.