Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Eλένη Αχ. Ρακοβίτη | 25 Απριλίου 2020, 12:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ, κ. Γεν. Γραμματέα... Πριν ολοκληρωθεί ακόμη το διδακτικό έτος για να αποτιμηθεί και να αξιολογηθεί η εισαγωγή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στις πανελλήνιες εξετάσεις, πριν ακόμη διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του υφιστάμενου ωρολογίου προγράμματος σπουδών της Γ Λυκείου (7 ώρες διδασκαλίας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων), καθώς και με κλειστά σχολεία, προτείνεται η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά και η αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος!!! Σε μια εποχή που κυριαρχεί ο φόβος που δημιουργείται από την οικονομική επισφάλεια και από κάθε λογής κοινωνικές παθογένειες (έντονα φαινόμενα ρατσισμού, ακραίοι ανταγωνισμοί, αποχή από την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα) η προτεινόμενη αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας είναι "λάθος" κίνηση μιας κυβέρνησης που θέλει ένα σύγχρονο, δημοκρατικό και ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα... Η σμίλευση της δημοκρατικής συνείδησης απαιτεί κοινωνικές και πολιτικές γνώσεις... Οι έφηβοι που βιώνουν τις συγκλονιστικές κοινωνικές, σωματικές, γνωστικές και ηθικές αλλαγές, διαμορφώνοντας τις - ολοένα πιο ρευστές και μεταβαλλόμενες - ταυτότητές τους, έχουν ανάγκη τις κοινωνικές επιστήμες... Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του 1ου επιστημονικού πεδίου περιλαμβάνει την Κοινωνιολογία ως βασικό υποχρεωτικό μάθημα στα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα σπουδών... Η Κοινωνιολογία είναι ένα "μέσο αυτοάμυνας" (Πιέρ Μπουρντιέ) απέναντι στις κοσμογονικές αλλαγές που έρχονται, όπως π.χ. ένα ζευγάρι γυαλιά που τα φοράς για να δεις διαφορετικά τον κόσμο... Είναι αναμφισβήτητη η συμβολή της Κοινωνιολογίας σε καθοριστικό βαθμό : (α) στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του ατόμου, (β) στην καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας και σκέψης (έμμεσα και στο μάθημα της Έκθεσης), (γ) στη σφαιρική προσέγγιση της κοινωνικής πραγματικότητας... Ως μάθημα είναι απολύτως απαραίτητο σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές, γιατί αποτελεί εφόδιο στη ζωή τους : καλλιεργεί αξίες και υγιή πρότυπα συμπεριφοράς χωρίς προκαταλήψεις, δογματισμό, φανατισμό... Επομένως, για μια κοινωνία που σέβεται τη δημοκρατία, το διάλογο, τον πλουραλισμό η παραμονή της Κοινωνιολογίας αποτελεί αίτημα σύμφωνο με τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρώπης του σήμερα !! ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ... Όλα ξεκινούν από το τι πολίτες θέλουμε να διαμορφώσουμε... Ελεύθερους, ανεξάρτητα σκεπτόμενους ? Με δημοκρατικές ιδέες ? Ενεργούς, αυτόνομους ? Ή "παθητικά" άβουλα όντα που είναι "προγραμματισμένα" να υπακούουν χωρίς να έχουν γνώμη και άποψη ? Φυσικά όλοι γνωρίζουμε την απάντηση για τους "αυριανούς" πολίτες"... Η δημιουργία ελεύθερων, ενεργών δημοκρατικών πολιτών είναι και "θα πρέπει να είναι" ο στόχος κάθε σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος... Και επειδή αναφερόμαστε στην ελευθερία και δημοκρατία είναι σαφώς προτιμότερη η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας... Ας επιλέγουν οι μαθητές ανάλογα με τη Σχολή που επιθυμούν και τα ενδιαφέροντά τους. Με εκτίμηση, ΕΛΕΝΗ Αχ. ΡΑΚΟΒΙΤΗ (Κοινωνιολόγος,Μ.Εd. - Εκπ/κός ΠΕ78)