Θα ήθελα να επισημάνω ότι για πρώτη φορά με αυτό το άρθρο θεσμοθετείται ΑΠΟΒΟΛΗ μαθητών από το σχολείο τους και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος όχι για κάποιο σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά για μια μικρή υστέρηση σε μια διαγωνιστική διαδικασία επίπονη και ψυχοφθόρα. Αμφιβάλλω αν προβλέπεται και επιβάλλεται τέτοια ποινή ακόμα και για παιδιά που μέσα στο σχολείο προβαίνουν σε σοβαρές αντικοινωνικές συμπεριφορές σε βάρος συμμαθητών ή καθηγητών τους. Τότε όλοι κόπτονται για τη ψυχολογία των εφήβων, αλλά εδώ οι εισηγητές του νομοσχεδίου δεν φαίνεται να λαμβάνουν καθόλου υπόψη εφήβους που έχουν αποδείξει πολλάκις τις ικανότητές τους τόσο κατά την εισαγωγή τους σε αυτά τα γυμνάσια, όσο και κατά τη φοίτησή τους με υψηλούς βαθμούς προαγωγής από έτος σε έτος σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, αλλά και με την επιτυχία τους σε διάφορους πανελλήνιους διαγωνισμούς (αρκεί μια ματιά σε πίνακες διακριθέντων διαγωνισμών της μαθηματικής εταιρείας, της ένωσης φυσικών, της πληροφορικής, ρητορικής κτλ.).
Το γυμνάσιο είναι μια ευκαιρία τα παιδιά αυτά να αναπτύξουν ευρύτερα την καλλιέργειά τους και τα ενδιαφέροντά τους προάγοντας το επίπεδό τους, αλλά και το επίπεδο του σχολείου τους. Με τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις καταφέρνετε να το μετατρέψετε όπως και το λύκειο σε ένα προθάλαμο εισαγωγής στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, υποβαθμίζετε τη λειτουργία του και τους σκοπούς του και αναβαθμίζετε τον ρόλο των φροντιστηρίων στην παροχή στείρας και βιομηχανοποιημένης γνώσης πάνω σε συγκεκριμένα αντικείμενα που θα οδηγούν σε επιτυχία σε νέες εξετάσεις.
Και τέλος που σταματάει αυτή η λαγνεία με τις εξετάσεις. Μήπως τα παιδιά να πρέπει να αποδεικνύουν ετησίως, τετραμηνιαίως ή και ημερησίως τις ικανότητες τους; Μήπως αυτό να το επιβάλλουμε και σε όλο το δημόσιο τομέα όπως προτείνει ένας άλλος σχολιαστής ακόμα και σε αυτούς που έχουν κερδίσει τη θέση τους με εξετάσεις ΑΣΕΠ;
Η λύση είναι πολύ απλή. Αν θέλετε επιπλέον παιδιά σε πρότυπα λύκεια, δημιουργήστε περισσότερες θέσεις είτε σε υπάρχοντα πρότυπα, ή ακόμα καλύτερα σε νέα ώστε να εισέλθουν και νέα παιδιά. Δεν μπορείτε όμως να τιμωρείτε παιδιά που θα έχουν ήδη διαγωνιστεί και επιτύχει την εισαγωγή τους σε πρότυπα Γυμνάσια.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι για πρώτη φορά με αυτό το άρθρο θεσμοθετείται ΑΠΟΒΟΛΗ μαθητών από το σχολείο τους και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος όχι για κάποιο σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά για μια μικρή υστέρηση σε μια διαγωνιστική διαδικασία επίπονη και ψυχοφθόρα. Αμφιβάλλω αν προβλέπεται και επιβάλλεται τέτοια ποινή ακόμα και για παιδιά που μέσα στο σχολείο προβαίνουν σε σοβαρές αντικοινωνικές συμπεριφορές σε βάρος συμμαθητών ή καθηγητών τους. Τότε όλοι κόπτονται για τη ψυχολογία των εφήβων, αλλά εδώ οι εισηγητές του νομοσχεδίου δεν φαίνεται να λαμβάνουν καθόλου υπόψη εφήβους που έχουν αποδείξει πολλάκις τις ικανότητές τους τόσο κατά την εισαγωγή τους σε αυτά τα γυμνάσια, όσο και κατά τη φοίτησή τους με υψηλούς βαθμούς προαγωγής από έτος σε έτος σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, αλλά και με την επιτυχία τους σε διάφορους πανελλήνιους διαγωνισμούς (αρκεί μια ματιά σε πίνακες διακριθέντων διαγωνισμών της μαθηματικής εταιρείας, της ένωσης φυσικών, της πληροφορικής, ρητορικής κτλ.). Το γυμνάσιο είναι μια ευκαιρία τα παιδιά αυτά να αναπτύξουν ευρύτερα την καλλιέργειά τους και τα ενδιαφέροντά τους προάγοντας το επίπεδό τους, αλλά και το επίπεδο του σχολείου τους. Με τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις καταφέρνετε να το μετατρέψετε όπως και το λύκειο σε ένα προθάλαμο εισαγωγής στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, υποβαθμίζετε τη λειτουργία του και τους σκοπούς του και αναβαθμίζετε τον ρόλο των φροντιστηρίων στην παροχή στείρας και βιομηχανοποιημένης γνώσης πάνω σε συγκεκριμένα αντικείμενα που θα οδηγούν σε επιτυχία σε νέες εξετάσεις. Και τέλος που σταματάει αυτή η λαγνεία με τις εξετάσεις. Μήπως τα παιδιά να πρέπει να αποδεικνύουν ετησίως, τετραμηνιαίως ή και ημερησίως τις ικανότητες τους; Μήπως αυτό να το επιβάλλουμε και σε όλο το δημόσιο τομέα όπως προτείνει ένας άλλος σχολιαστής ακόμα και σε αυτούς που έχουν κερδίσει τη θέση τους με εξετάσεις ΑΣΕΠ; Η λύση είναι πολύ απλή. Αν θέλετε επιπλέον παιδιά σε πρότυπα λύκεια, δημιουργήστε περισσότερες θέσεις είτε σε υπάρχοντα πρότυπα, ή ακόμα καλύτερα σε νέα ώστε να εισέλθουν και νέα παιδιά. Δεν μπορείτε όμως να τιμωρείτε παιδιά που θα έχουν ήδη διαγωνιστεί και επιτύχει την εισαγωγή τους σε πρότυπα Γυμνάσια.