Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Κατσαντώνη | 25 Απριλίου 2020, 12:19
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα, Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ και με το παρακάτω σχόλιο θα ήθελα να επισημάνω την δίκαιη και ίση επιλογή ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα σε ένα πνεύμα ελευθέριας της βούλησης, ελεύθερου λόγου και δημοκρατίας, όπως τόσες φορές ακούμε στους Πανεπιστημιακούς αλλά και Κυβερνητικούς χώρους, κρίνω σκόπιμο πως, θα πρέπει να παρέχεται η επιλογή στον σύγχρονο μαθητή να διαλέξει την ξένη γλώσσα που τον εκφράζει. Τι πάει να πει υποχρεωτική επιλογή των Αγγλικών ως πρώτη ξένη γλώσσα? Ο μαθητής που θέλει να μάθει Αγγλικά, με βάση το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, δεν περιμένει να τα διδαχθεί στο σχολείο (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σαν επιλογή. Στο σχολείο ο σύγχρονος μαθητής πρέπει να έχει πρόσβαση σε γνώση, η οποία είναι για τον ένα λόγο ή τον άλλο, δυσκολότερα προσβάσιμη. Να του παρέχεται διαπολιτισμική εκπαίδευση. Αυτό που μέχρι τώρα υποστηρίζει το υπουργείο είναι η απαρχαιωμένη αντίληψη της πρώτης και δεύτερης ξένης γλώσσας ως επιλογή. Αυτό που προτείνω είναι ο μαθητής να επιλέγει τις ξένες γλώσσες όχι από ανάγκη αλλά επιλογή για την διεύρυνση των γνώσεων του. Μην ξεχνάμε ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από το Brain Drain, οι απόφοιτοι Πανεπιστήμιων μας 'οργώνουν' όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Δεν απορροφώνται από μόνο μία ή δύο ευρωπαϊκές χώρες. Επομένως, γιατί να μην τους παρέχεται η επιλογή μιας γκάμας ξένων γλωσσών? Όλες οι γλώσσες φέρουν κουλτούρα και πολιτισμό, αυτό είναι αναμφισβήτητα αποδεκτό, αυτό που αρκεί να γίνει είναι να υπάρχει ίση αντιμετώπιση και παρουσίαση των ξένων γλωσσών προς τους μαθητές. Τα Ισπανικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Κινέζικα, Ρώσικα, Γαλλικά κτλ. να αντιμετωπίζονται το ίδιο και η μία γλώσσα να μην υπερισχύει έναντι της άλλης. Έτσι, ο μαθητής ανάλογα με τις ανάγκες του να επιλέγει. Με εκτίμηση, Κατσαντώνη Μαρία