• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Κούγκουλος' | 25 Απριλίου 2020, 12:57

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δεν βασίζεται σε καμία επιστημονική, παιδαγωγική αξιολόγηση. Είναι μία λογιστική αντιμετώπιση της σχολικής πραγματικότητας. Όμως Παιδεία και Εκπαίδευση με λογιστικές πρακτικές, δεν γίνεται. Θα επιφέρει περαιτέρω μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα μειώσει τη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘ πρέπει κάποτε να κατανοήσει ότι σε κάθε τμήμα 20 παιδιών, υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 μαθητές με κάποιας μορφής μαθησιακή, συναισθηματική ή άλλη δυσκολία. Αυτό ορίζει η Στατιστική. Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές για να αναφέρω κάποιες από τις διαταραχές που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία μας. Υπάρχουν επίσης αλλοδαποί μαθητές με τις δικές τους δυσκολίες, οι οποίες δεν είναι μόνο μαθησιακού τύπου. Σε κάποια σχολεία, οι αίθουσες είναι τόσο μικρές που οι μαθητές, αναγκαστικά θα βρεθούν πάρα πολύ κοντά ο ένας με τον άλλο,με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όσο για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (20), θα επιφέρει τεράστια αναστάτωση στις σχολικές δομές, θα αυξήσει την γραφειοκρατία,δυσκολεύοντας το έργο των διοικητικών υπηρεσιών και των συντονιστών και θα αυξήσει τον εκνευρισμό των γονέων. Και εν πάση περιπτώσει, είναι τώρα η χρονική συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, να γίνουν όλες αυτές οι αλλαγές, όταν ανοίγοντας τα σχολεία, θα προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα; Νομίζω ότι πρέπει να αποσυρθεί αμέσως αυτή η ρύθμιση, διότι τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες που θα προσθέσει είναι πολύ περισσότερες από αυτά που φαντάζεται το υπουργείο ότι θα πετύχει.