Διαβάζοντας πολύ προσεκτικά τα σχόλια όσων συμφωνούν και διαφωνούν με τις επαναληπτικές εισαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, δε μπορώ παρά να αναρωτηθώ τα εξής:
1) Θεωρούμε ότι ένα μέρος των μαθητών δεν αξίζουν να φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία των "αρίστων"
2) Επομένως, είτε κακώς βρέθηκαν εκεί εξαρχής, άρα η διαδικασία επιλογής ούτε αξιοκρατική ήταν, ούτε αδιάβλητη
3) Είτε, επρόκειτο αρχικά για άριστους μαθητές, οι οποίοι στη συνέχεια μάλλον δε βρήκαν στο σχολικό περιβάλλον τα ερεθίσματα που χρειάζονταν προκειμένου να μπουν στον κόπο να παραμείνουν άριστοι
Σε κάθε περίπτωση, το λάθος δεν είναι των μαθητών, ούτε των οικογενειών τους αλλά της Πολιτείας.
4) Τα Πρότυπα Σχολεία, εκπληρώνουν άραγε το ρόλο για τον οποίο έχουν θεσμοθετηθεί; Πολλά σχόλια εκπαιδευτικών για την ποιότητα των μαθητών, αλλά ούτε ένα για την ποιότητα των συναδέλφων τους που υπηρετούν σε αυτά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα... Ανταποκρίνονται άραγε οι καθηγητές των προτύπων στο σύνολό τους στις προσδοκίες των μαθητών τους; Προσφέρουν άραγε τα Πρότυπα τόσα πολλά στους άριστους μαθητές, ώστε να δικαιολογείται το τίμημα των συνεχόμενων εξετάσεων, προκειμένου να αποδείξουν τα παιδιά την αξία τους;
5) Ως γονιός παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπο, ειλικρινά πιστεύω ότι τα Πρότυπα σχολεία, είναι απλά το διαχρονικό πρόσχημά μας για την οικτρή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η δημόσια εκπαίδευση.
6) Επομένως, η απάντηση δεν είναι να τιμωρηθούν οι άριστοι, καλούμενοι να αποδείξουν ότι οι εκπαιδευτικοί που τους έκριναν αρχικά, δεν έκαναν λάθος... Η απάντηση είναι να αναβαθμιστούν τα Γενικά Σχολεία, στα οποία φοιτά η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών μας, ώστε ακόμα κι αν δεν είναι Πρότυπα, να τους προσφέρουν ικανοποιητική εκπαίδευση.
Διαβάζοντας πολύ προσεκτικά τα σχόλια όσων συμφωνούν και διαφωνούν με τις επαναληπτικές εισαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, δε μπορώ παρά να αναρωτηθώ τα εξής: 1) Θεωρούμε ότι ένα μέρος των μαθητών δεν αξίζουν να φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία των "αρίστων" 2) Επομένως, είτε κακώς βρέθηκαν εκεί εξαρχής, άρα η διαδικασία επιλογής ούτε αξιοκρατική ήταν, ούτε αδιάβλητη 3) Είτε, επρόκειτο αρχικά για άριστους μαθητές, οι οποίοι στη συνέχεια μάλλον δε βρήκαν στο σχολικό περιβάλλον τα ερεθίσματα που χρειάζονταν προκειμένου να μπουν στον κόπο να παραμείνουν άριστοι Σε κάθε περίπτωση, το λάθος δεν είναι των μαθητών, ούτε των οικογενειών τους αλλά της Πολιτείας. 4) Τα Πρότυπα Σχολεία, εκπληρώνουν άραγε το ρόλο για τον οποίο έχουν θεσμοθετηθεί; Πολλά σχόλια εκπαιδευτικών για την ποιότητα των μαθητών, αλλά ούτε ένα για την ποιότητα των συναδέλφων τους που υπηρετούν σε αυτά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα... Ανταποκρίνονται άραγε οι καθηγητές των προτύπων στο σύνολό τους στις προσδοκίες των μαθητών τους; Προσφέρουν άραγε τα Πρότυπα τόσα πολλά στους άριστους μαθητές, ώστε να δικαιολογείται το τίμημα των συνεχόμενων εξετάσεων, προκειμένου να αποδείξουν τα παιδιά την αξία τους; 5) Ως γονιός παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπο, ειλικρινά πιστεύω ότι τα Πρότυπα σχολεία, είναι απλά το διαχρονικό πρόσχημά μας για την οικτρή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η δημόσια εκπαίδευση. 6) Επομένως, η απάντηση δεν είναι να τιμωρηθούν οι άριστοι, καλούμενοι να αποδείξουν ότι οι εκπαιδευτικοί που τους έκριναν αρχικά, δεν έκαναν λάθος... Η απάντηση είναι να αναβαθμιστούν τα Γενικά Σχολεία, στα οποία φοιτά η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών μας, ώστε ακόμα κι αν δεν είναι Πρότυπα, να τους προσφέρουν ικανοποιητική εκπαίδευση.