Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, εκτός από περιττή (είμαστε από τους πιο πολύγλωσσους λαούς και ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών παίρνει το Proficiency ήδη από την 1η Λυκείου), είναι κατά την άποψή μου και επικίνδυνη. Και τούτο, διότι, με βάση τις προτάσεις των ειδικών, τα παιδιά (με εξαίρεση τα δίγλωσσα) πρέπει πρώτα να κατακτήσουν πλήρως τη μητρική τους γλώσσα, πριν αρχίσουν να διδάσκονται μια ξένη γλώσσα. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να καθυστερήσει η γλωσσική ανάπτυξη σε σχέση με τη μητρική γλώσσα. Υπάρχει, πολλές φορές, σύγχυση στα μυαλά των παιδιών στον γραμματικό, συντακτικό και λεξιλογικό τομέα, ανάμεσα στις δύο γλώσσες. Γι' αυτό, άλλωστε, και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών ξεκινούν τα μαθήματά τους από 3η δημοτικού (κάποια λίγο νωρίτερα, μόνο και μόνο, όμως, για να ικανοποιήσουν το "καπρίτσιο" των γονέων). Είμαστε σίγουροι ότι, στην προσπάθειά μας να ικανοποιήσουμε αυτό το καπρίτσιο, δεν λειτουργούμε εις βάρος της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών; Ως εκπαιδευτικός, με βάση την εμπειρία μου από τις επιδόσεις των μαθητών που "παραλαμβάνω" στο γυμνάσιο, είμαι πολύ ανήσυχη: Ελληνικά πότε θα μάθουν τα παιδιά;
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, εκτός από περιττή (είμαστε από τους πιο πολύγλωσσους λαούς και ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών παίρνει το Proficiency ήδη από την 1η Λυκείου), είναι κατά την άποψή μου και επικίνδυνη. Και τούτο, διότι, με βάση τις προτάσεις των ειδικών, τα παιδιά (με εξαίρεση τα δίγλωσσα) πρέπει πρώτα να κατακτήσουν πλήρως τη μητρική τους γλώσσα, πριν αρχίσουν να διδάσκονται μια ξένη γλώσσα. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να καθυστερήσει η γλωσσική ανάπτυξη σε σχέση με τη μητρική γλώσσα. Υπάρχει, πολλές φορές, σύγχυση στα μυαλά των παιδιών στον γραμματικό, συντακτικό και λεξιλογικό τομέα, ανάμεσα στις δύο γλώσσες. Γι' αυτό, άλλωστε, και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών ξεκινούν τα μαθήματά τους από 3η δημοτικού (κάποια λίγο νωρίτερα, μόνο και μόνο, όμως, για να ικανοποιήσουν το "καπρίτσιο" των γονέων). Είμαστε σίγουροι ότι, στην προσπάθειά μας να ικανοποιήσουμε αυτό το καπρίτσιο, δεν λειτουργούμε εις βάρος της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών; Ως εκπαιδευτικός, με βάση την εμπειρία μου από τις επιδόσεις των μαθητών που "παραλαμβάνω" στο γυμνάσιο, είμαι πολύ ανήσυχη: Ελληνικά πότε θα μάθουν τα παιδιά;