Είμαι γονέας μαθητή που φοιτά στην Β΄ Γυμνασίου σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο.
Αδυνατώ να κατανοήσω το όφελος των εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο που θα κληθούν να δώσουν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων.
Οι εν λόγω μαθητές, εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια με αδιάβλητες εξετάσεις και μεγάλο ανταγωνισμό. Το υψηλό επίπεδο που απαιτείται για αυτή την επιτυχία τους, ενισχύεται μέσα από το έργο που επιτελείται στα σχολεία αυτά, όπου αποδεδειγμένα γίνεται εξαίρετη δουλειά, καθόλη τη διάρκεια των τριών ετών φοίτησης.
Αναλύοντας τα παραπάνω, έχουμε τα εξής δεδομένα:
α) Μαθητές με υψηλό επίπεδο γνώσεων και δυνατοτήτων, πετυχαίνουν σε αδιάβλητες εξετάσεις την εισαγωγή στο Πρότυπο Γυμνάσιο
β) Το υψηλό επίπεδο αυτό, ενισχύεται κατά την διάρκεια των τριών ετών φοίτησής τους στα εν λόγω εκπαιδευτικά ιδρύματα που και αυτά με τη σειρά τους επιτελούν αποδεδειγμένα έργο υψηλών προδιαγραφών.
γ) Οι μαθητές αυτοί αξιολογούνται καθημερινά για τρία συναπτά έτη από επιλεγμένους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και αποδεδειγμένα πετυχαίνουν την αριστεία με ποσοστό 95% στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Κρίνω λοιπόν, ότι η επιβολή μιας ωριαίας εξέτασης σε δύο μαθήματα στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου με σκοπό την αξιολόγησή τους για την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο, απλά ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ όλα τα παραπάνω, τα οποία έχουν εδραιωθεί εδώ και χρόνια στη συνείδηση των γονέων και των μαθητών συνολικά και όχι μόνο αυτών που φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία.
Δεν πιστεύω άλλωστε, ότι αυτό επιδιώκει η σημερινή κυβέρνηση που από την πρώτη ημέρα έδειξε την αποφασιστικότητά της να αναβαθμίσει το θεσμό του Πρότυπου σχολείου.
Εάν πραγματικά αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ρόλου των Προτύπων, θα μπορούσε να ορίσει ως κριτήριο για την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο, την συνολική βαθμολογία του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και όχι τη στιγμιαία απόδοσή του σε μια ωριαία εξέταση όπου μία ενδεχόμενη αποτυχία του μπορεί να οφείλεται και σε άλλους εξωγενείς παράγοντες (διάθεση, υγεία κ.α.)
Η προχειρότητα και η αστοχία της απόφασης αυτής φαίνεται άλλωστε και στο παρακάτω παράδειγμα.
Σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο, μαθητής της Γ’ τάξης, με βαθμό απολυτηρίου είκοσι (20), δεν μπορεί να συνεχίσει στο Πρότυπο Λύκειο εάν αποτύχει στις εξετάσεις των δύο μαθημάτων, ενώ μαθητής με βαθμό απολυτηρίου δεκαέξι (16), πετυχαίνει στις εξετάσεις και έχει τη δυνατότητα εισαγωγής.
Είμαι γονέας μαθητή που φοιτά στην Β΄ Γυμνασίου σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο. Αδυνατώ να κατανοήσω το όφελος των εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο που θα κληθούν να δώσουν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων. Οι εν λόγω μαθητές, εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια με αδιάβλητες εξετάσεις και μεγάλο ανταγωνισμό. Το υψηλό επίπεδο που απαιτείται για αυτή την επιτυχία τους, ενισχύεται μέσα από το έργο που επιτελείται στα σχολεία αυτά, όπου αποδεδειγμένα γίνεται εξαίρετη δουλειά, καθόλη τη διάρκεια των τριών ετών φοίτησης. Αναλύοντας τα παραπάνω, έχουμε τα εξής δεδομένα: α) Μαθητές με υψηλό επίπεδο γνώσεων και δυνατοτήτων, πετυχαίνουν σε αδιάβλητες εξετάσεις την εισαγωγή στο Πρότυπο Γυμνάσιο β) Το υψηλό επίπεδο αυτό, ενισχύεται κατά την διάρκεια των τριών ετών φοίτησής τους στα εν λόγω εκπαιδευτικά ιδρύματα που και αυτά με τη σειρά τους επιτελούν αποδεδειγμένα έργο υψηλών προδιαγραφών. γ) Οι μαθητές αυτοί αξιολογούνται καθημερινά για τρία συναπτά έτη από επιλεγμένους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και αποδεδειγμένα πετυχαίνουν την αριστεία με ποσοστό 95% στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Κρίνω λοιπόν, ότι η επιβολή μιας ωριαίας εξέτασης σε δύο μαθήματα στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου με σκοπό την αξιολόγησή τους για την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο, απλά ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ όλα τα παραπάνω, τα οποία έχουν εδραιωθεί εδώ και χρόνια στη συνείδηση των γονέων και των μαθητών συνολικά και όχι μόνο αυτών που φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία. Δεν πιστεύω άλλωστε, ότι αυτό επιδιώκει η σημερινή κυβέρνηση που από την πρώτη ημέρα έδειξε την αποφασιστικότητά της να αναβαθμίσει το θεσμό του Πρότυπου σχολείου. Εάν πραγματικά αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ρόλου των Προτύπων, θα μπορούσε να ορίσει ως κριτήριο για την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο, την συνολική βαθμολογία του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και όχι τη στιγμιαία απόδοσή του σε μια ωριαία εξέταση όπου μία ενδεχόμενη αποτυχία του μπορεί να οφείλεται και σε άλλους εξωγενείς παράγοντες (διάθεση, υγεία κ.α.) Η προχειρότητα και η αστοχία της απόφασης αυτής φαίνεται άλλωστε και στο παρακάτω παράδειγμα. Σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο, μαθητής της Γ’ τάξης, με βαθμό απολυτηρίου είκοσι (20), δεν μπορεί να συνεχίσει στο Πρότυπο Λύκειο εάν αποτύχει στις εξετάσεις των δύο μαθημάτων, ενώ μαθητής με βαθμό απολυτηρίου δεκαέξι (16), πετυχαίνει στις εξετάσεις και έχει τη δυνατότητα εισαγωγής.