Η μεταβατική διάταξη του άρθρου 56 παρ.10β του παρόντος σ/ν, στην οποία προβλέπεται η εισαγωγή σε Συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο των μαθητών που φοιτούν σήμερα στην Γ’ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων, βάσει των ενδοσχολικών απολυτηρίων εξετάσεων και μόνο, είναι κατά τη γνώμη μου αναγκαίο να διευρυνθεί, ώστε να συμπεριλαμβάνει και τους μαθητές που φοιτούν ήδη στις Α’ και Β’ τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων. Όταν εισήχθησαν και αυτοί με εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια που φοιτούν ήδη, βάσει των Νόμων 4327/2015 και 4610/2019, ήταν κατοχυρωμένο δικαίωμά τους η εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, μόνο με τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Η αιφνιδιαστική αυτή επιδείνωση των όρων εισαγωγής τους, στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια, πλήττει βάναυσα την ασφάλεια δικαίου και την δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του διοικούμενου προς τη Διοίκηση, οι οποίες αποτελούν σημαντικές παραμέτρους μίας ευνομούμενης Πολιτείας.
Επιπλέον όμως, στο παρόν σ/ν διαφαίνεται και ένα είδος διακριτικής ή και άνισης μεταχείρισης μεταξύ των μαθητών, που πιθανόν να οφείλεται σε αβλεψία. Στην Αιτιολογική Έκθεση του παρόντος σ/ν, αναφέρεται ότι (άρθρο 18 παρ.1, σελ.18) κατά τον χαρακτηρισμό ορισμένων Πειραματικών Σχολείων ως Προτύπων και ιδιαίτερα όσον αφορά την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων, διευκρινίζεται, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Κι αυτό διότι λαμβάνονται υπόψη και σταθμίζονται αντικειμενικοί λόγοι που συνέχονται, αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Αυτό λοιπόν που δικαίως αναγνωρίζεται ήδη για τους μαθητές των Πειραματικών Σχολείων που χαρακτηρίζονται Πρότυπα, η συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας και κυρίως ο αιφνιδιασμός που θα υποστούν και μάλιστα στην εφηβεία, δεν αναγνωρίζεται για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στην Α’ και Β’ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων. Σας ευχαριστώ
Η μεταβατική διάταξη του άρθρου 56 παρ.10β του παρόντος σ/ν, στην οποία προβλέπεται η εισαγωγή σε Συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο των μαθητών που φοιτούν σήμερα στην Γ’ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων, βάσει των ενδοσχολικών απολυτηρίων εξετάσεων και μόνο, είναι κατά τη γνώμη μου αναγκαίο να διευρυνθεί, ώστε να συμπεριλαμβάνει και τους μαθητές που φοιτούν ήδη στις Α’ και Β’ τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων. Όταν εισήχθησαν και αυτοί με εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια που φοιτούν ήδη, βάσει των Νόμων 4327/2015 και 4610/2019, ήταν κατοχυρωμένο δικαίωμά τους η εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, μόνο με τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Η αιφνιδιαστική αυτή επιδείνωση των όρων εισαγωγής τους, στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια, πλήττει βάναυσα την ασφάλεια δικαίου και την δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του διοικούμενου προς τη Διοίκηση, οι οποίες αποτελούν σημαντικές παραμέτρους μίας ευνομούμενης Πολιτείας. Επιπλέον όμως, στο παρόν σ/ν διαφαίνεται και ένα είδος διακριτικής ή και άνισης μεταχείρισης μεταξύ των μαθητών, που πιθανόν να οφείλεται σε αβλεψία. Στην Αιτιολογική Έκθεση του παρόντος σ/ν, αναφέρεται ότι (άρθρο 18 παρ.1, σελ.18) κατά τον χαρακτηρισμό ορισμένων Πειραματικών Σχολείων ως Προτύπων και ιδιαίτερα όσον αφορά την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων, διευκρινίζεται, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Κι αυτό διότι λαμβάνονται υπόψη και σταθμίζονται αντικειμενικοί λόγοι που συνέχονται, αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Αυτό λοιπόν που δικαίως αναγνωρίζεται ήδη για τους μαθητές των Πειραματικών Σχολείων που χαρακτηρίζονται Πρότυπα, η συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας και κυρίως ο αιφνιδιασμός που θα υποστούν και μάλιστα στην εφηβεία, δεν αναγνωρίζεται για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στην Α’ και Β’ Τάξη των Προτύπων Γυμνασίων. Σας ευχαριστώ