Ενίσχυση ή ποινή της αριστείας;
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Με ενδιαφέρον και ελπίδα για την πρόοδο και αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας παρακολουθούμε ως πολίτες και ως γονείς τις ενέργειές σας. Ιδίως ως προς την υποστήριξη των Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων ήμασταν βέβαιοι ότι θα ενισχύσετε και θα αναδείξετε τη σημασία τους όχι μόνο ως προς το γνωστικό και παιδαγωγικό πεδίο, αλλά και ως προς το στίγμα που δίνουν για μια κοινωνία. Οι άριστοι, εργατικοί και συνεπείς στο στόχο τους διακρίνονται και υποστηρίζονται. Σκοπός φυσικά είναι και οι ίδιοι αργότερα ως ενεργοί πολίτες έχοντας βιώσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης και αναγνώρισης να έχουν εμπεδώσει και να πιστεύουν στο αίσθημα δικαίου και ανταπόδοσης στο κοινωνικό σύνολο.
Ως γονέας καταθέτω τη βαθιά μου απορία για την πρόταση προαγωγής των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων στο Πρότυπο Λύκειο με εξετάσεις. Αν για όλους τους μαθητές η προαγωγή γίνεται αυτοδίκαια γιατί για εκείνους που φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο να υπάρχει το ενδεχόμενο απώλειας της φυσικής εξέλιξής τους; Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος συνιστά ποινή στο σχολικό σύστημα - γιατί να κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων;
Το υψηλό επίπεδο διασφαλίζεται πολλαπλά στα Πρότυπα σχολεία και αποδεικνύεται στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχετε τα στοιχεία που το αποδεικνύουν. Και σίγουρα υπάρχουν τα μέσα να το διατηρήσουν και να το ενισχύσουν (π.χ να οριστεί βαθμός απολυτηρίου ικανός για προαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο).
Αναρωτιέται κανείς πως εξυπηρετούνται οι θετικοί στόχοι που περιγράφονται στην παρ. 2 του Άρθρου 11 αν δεν εξασφαλιστεί -όπως για τα Πειραματικά σχολεία εξασφαλίζεται- η συνέχεια στην εκπαίδευση;
Πολλοί γονείς σχολίασαν τη συναισθηματική διάσταση της ηλικίας και του ρόλου του σχολείου για τους εφήβους και τις οικογένειές τους. Προσωπικά θα ήθελα να εστιάσω στην αίσθηση δικαίου και εμπιστοσύνης στην αμφίδρομη σχέση πολιτών - κράτους. Οι άριστοι και εργατικοί δεν θα έπρεπε ούτε να αμφισβητούνται διαρκώς, αλλά ούτε και να αμφισβητούν τα κίνητρα των πολιτικών τους.
Αξιότιμοι κύριοι, αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Η συγκεκριμένη ομάδα μαθητών Προτύπων Σχολείων έχει εισπράξει από την προηγούμενη κυβέρνηση απαξίωση και υποδαύλιση των ονείρων της για μια υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση. Ας μην ματαιωθεί τώρα άδικα από τη στέρηση του σταθερού εκπαιδευτικού πλαισίου, που ισχύει για όλους τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ενίσχυση ή ποινή της αριστείας; Αξιότιμη κα Υπουργέ, Με ενδιαφέρον και ελπίδα για την πρόοδο και αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας παρακολουθούμε ως πολίτες και ως γονείς τις ενέργειές σας. Ιδίως ως προς την υποστήριξη των Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων ήμασταν βέβαιοι ότι θα ενισχύσετε και θα αναδείξετε τη σημασία τους όχι μόνο ως προς το γνωστικό και παιδαγωγικό πεδίο, αλλά και ως προς το στίγμα που δίνουν για μια κοινωνία. Οι άριστοι, εργατικοί και συνεπείς στο στόχο τους διακρίνονται και υποστηρίζονται. Σκοπός φυσικά είναι και οι ίδιοι αργότερα ως ενεργοί πολίτες έχοντας βιώσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης και αναγνώρισης να έχουν εμπεδώσει και να πιστεύουν στο αίσθημα δικαίου και ανταπόδοσης στο κοινωνικό σύνολο. Ως γονέας καταθέτω τη βαθιά μου απορία για την πρόταση προαγωγής των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων στο Πρότυπο Λύκειο με εξετάσεις. Αν για όλους τους μαθητές η προαγωγή γίνεται αυτοδίκαια γιατί για εκείνους που φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο να υπάρχει το ενδεχόμενο απώλειας της φυσικής εξέλιξής τους; Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος συνιστά ποινή στο σχολικό σύστημα - γιατί να κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων; Το υψηλό επίπεδο διασφαλίζεται πολλαπλά στα Πρότυπα σχολεία και αποδεικνύεται στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχετε τα στοιχεία που το αποδεικνύουν. Και σίγουρα υπάρχουν τα μέσα να το διατηρήσουν και να το ενισχύσουν (π.χ να οριστεί βαθμός απολυτηρίου ικανός για προαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο). Αναρωτιέται κανείς πως εξυπηρετούνται οι θετικοί στόχοι που περιγράφονται στην παρ. 2 του Άρθρου 11 αν δεν εξασφαλιστεί -όπως για τα Πειραματικά σχολεία εξασφαλίζεται- η συνέχεια στην εκπαίδευση; Πολλοί γονείς σχολίασαν τη συναισθηματική διάσταση της ηλικίας και του ρόλου του σχολείου για τους εφήβους και τις οικογένειές τους. Προσωπικά θα ήθελα να εστιάσω στην αίσθηση δικαίου και εμπιστοσύνης στην αμφίδρομη σχέση πολιτών - κράτους. Οι άριστοι και εργατικοί δεν θα έπρεπε ούτε να αμφισβητούνται διαρκώς, αλλά ούτε και να αμφισβητούν τα κίνητρα των πολιτικών τους. Αξιότιμοι κύριοι, αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Η συγκεκριμένη ομάδα μαθητών Προτύπων Σχολείων έχει εισπράξει από την προηγούμενη κυβέρνηση απαξίωση και υποδαύλιση των ονείρων της για μια υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση. Ας μην ματαιωθεί τώρα άδικα από τη στέρηση του σταθερού εκπαιδευτικού πλαισίου, που ισχύει για όλους τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.