Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη τασος Μυλωνας | 7 Δεκεμβρίου 2010, 01:25
Η είσαγωγή σε Σχολή και όχι σε Τμήματα ίσως έχει σαν αφετηρία το ότι ο φοιτητής δεν έχει πλήρη εικόνα των αντικειμένων που επιθυμεί να σπουδάσει και επομένως είναι σκόπιμο, στο πρώτο έτος, να εξοικειώνεται με τα γνωστικά αντικείμενα, και να κατανέμεται "ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις του" στα επί μέρους προγράμματα σπουδών στο Β έτος. Η πραγματικότητα είναι ότι απο τα γενικά μαθήματα του πρώτου έτους δεν θα αποκτήσει μια καλύτερη εικόνα. Το πραγματικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί θα είναι: ορισμένα Τμήματα (Ιατρική, Νομική, ορισμένα τμήματα του Πολυτεχνείου κ.ο.κ.) εμφανίζουν καταφανώς μεγαλύτερη ζήτηση υποψηφίων από τον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να εκπαιδεύσουν. Έτσι στο τέλος του πρώτου έτους θα ανακύψει και πάλι το πρόβλημα του διαγωνισμού για τη μεταξύ τους κατάταξη. Επειδή είναι δεδομένες οι σχολές που θα συγκεντρώσουν τις περισσότερες προτιμήσεις, όλα θα κριθούν από τις "επιδόσεις" και μάλιστα από τις επιδόσεις σε άσχετα ενδεχομένως μαθήματα (λ.χ. Κτηνιατρικής για τους ενδιαφερόμενους για την Ιατρική ή Οικονομικών και Πολιτικής Επιστήμης για τους ενδιαφερόμενους για τη Νομική. Ακόμη χειρότερο δε είναι ότι ο διαγωνισμός θα μεταφερθεί από τις απρόσωπες και αντικειμενικές κατά το δυνατόν Πανελλαδικές Εξετάσεις, εντός των Σχολών, με όλες τις πιθανές πιέσεις εκ μέρους φοιτητών ή φοιτητικών παρατάξεων. Θεωρώ ότι καλό θα είναι να μπορούν οι φοιτητές τελείωνοντας το Α έτος της σχολής που θα έχουν εισαχθεί μέσω πανελληνίων, να μπορούν να κάνουν αίτηση για αλλαγή σχολής και να υπάρχει μια διαδικασία και ένας μηχανισμός μετακίνησης εφόσον η σχολή δέκτης μπορεί να εκπαιδύσει τα επιπλέον άτομα είτε γιατί διατηρεί κάποιες θέσεις κενές για το σκοπό αυτό, είτε γιατί κάποιοι απο τους φοιτητές της ενδιαφέρονται να μετακινηθούν προς άλλη σχολή, είτε και για τους δύο λόγους.Θα μπορούσαν επίσης να υπάρχουν κατατακτήριες απο μια σχοή στην άλλη για συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Σε καμμιά περίπτωση δεν πρέπει η τελική κατάταξη σε σχολή να μεταφερθεί απο ένα πανελλήνιο σύστημα σε ένα ενδοπανεπιστημιακό. Απλά μπορεί να προστεθεί η δυνατότητα μετακινήσεων απο σχολή σε σχολή. Ευχαριστώ