Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Νάντια Ροϊδάκη | 25 Απριλίου 2020, 16:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο προβληματισμός και η ένστασή μου είναι για το χρόνο διεξαγωγής (Σεπτέμβριος) των επαναληπτικών προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Αναρωτιέμαι ποια είναι εκείνα τα κριτήρια που θεώρησαν μη αποδοτικό το μέχρι τώρα σύστημα. Αντιθέτως η εμπειρία μου όλα αυτά τα χρόνια ως εκπαιδευτικός και έχοντας κάνει χρήση και των δύο περιόδων (Σεπτεμβρίου & Ιουνίου) των επαναληπτικών εξετάσεων έχει δείξει ότι αυτό που εφαρμοζόταν τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλύτερη εκπαιδευτική αξία και είναι πολύ πιο αποδοτικό για τους εξής λόγους: 1. Οι μαθητές τον Ιούνιο έχουν ακόμα στενή επαφή με το σχολείο και είναι "ζεσταμένα" όσον αφορά την ύλη αφού τους είναι πρόσφατη και υπάρχει ακόμα αλληλεπίδραση με τον εκπαιδευτικό. 2. Έχοντας βιώσει την αποτυχία πρόσφατα θέλουν πιο έντονα να την αλλάξουν σε επιτυχία άμεσα με αποτέλεσμα να είναι πιο αποφασισμένα να διδαχθούν και να πετύχουν το στόχο τους που είναι πιο απτός από κάθε άλλη φορά ώστε να περάσουν ένα πιο ανέμελο και χωρίς άγχος καλοκαίρι, έτσι κινητοποιούνται περισσότερο. 3. Όντας σε μια ευαίσθητη ηλικία η μετάθεση των επαναληπτικών εξετάσεων το Σεπτέμβρη τους προσθέτει επιπλέον άγχος και ανασφάλεια τόσο σε αυτά όσο και στις οικογένειές τους. Ενώ η απομάκρυνση από τη σχολική καθημερινότητα και η "χαλάρωση" κάνει ακόμα πιο δύσκολο να επιτύχουν το στόχο τουςα (δηλ. να περάσουν) 4.Το μάθημα είναι προσαρμοσμένο στα μέτρα τους αφού είναι λιγότερα παιδιά και τους δίνεται η ευκαιρία να καλύψουν τα όποια κενά τους. 5. Δεν επιβαρύνεται το οικογενειακό εισόδημα με έξοδα σε φροντιστήρια το καλοκαίρι 6. Γι αυτούς που απολύονται έχουν μια επιπλέον εξεταστική περίοδο το Σεπτέμβρη. Υ.Γ. Έχω δει μαθητές που ήταν "απόντες" καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρά τις προσπάθειές μου να ενεργοποιηθούν (ίσως γιατί "χανόντουσαν" στην πολυπληθή αίθουσα) να ενεργοποιούνται και να αμοίβονται για την προσπάθειά τους και να παίρνουν άμεσα ικανοποίηση γι' αυτό. Πράγμα που μπορεί να τους κινητοποιήσει ώστε την επόμενη χρονιά να κάνουν αυτό που πρέπει ώστε να είναι καλύτεροι μαθητές. Αυτό για μένα θεωρείται επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος.