Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΒΚ | 25 Απριλίου 2020, 17:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, συμμετέχετε σε μια κυβέρνηση η οποία τόσο συλλογικά όσο και ο Πρόεδρος της, στον πολιτικό του λόγο χρησιμοποιεί αρκετά συχνά έννοιες όπως “αξιολόγηση”, “αποτίμηση επίτευξης στόχων” κοκ (ακόμα και για τους ίδιους τους υπουργούς του). Εδώ όμως έχουμε μια μεγάλη αντίφαση και αναντιστοιχία μεταξύ λόγων και έργων: Καλώς ή κακώς, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μεταξύ άλλων νομοθέτησε μια σειρά μέτρων, όπως πχ τα 7ωρα. Ακούγεται ότι θα τα καταργήσετε. Όμως σε μια ορθολογικώς λειτουργούσα πολιτεία, ακόμα και αν υπήρχαν οι όποιες διαφωνίες με το μέτρο, θα περίμεναν να ολοκληρωθεί τουλάχιστον ο πρώτος κύκλος εφαρμογής του (ας πούμε η 1η χρόνια) και στη συνέχεια θα γινόταν μια ουσιαστική αξιολόγηση/αποτίμηση. Προφανώς, στο Υπουργείο ή σε άλλους φορείς υπάρχουν οι τεχνοκράτες που θα μπορούσαν να εκπονήσουν μια μελέτη αποτίμησης η οποία θα αναδείκνυε τα θετικά ή τα αρνητικά σημεία του μέτρου και ανάλογα θα λαμβάνονταν οι πολιτικές αποφάσεις για τη συνέχιση του ή όχι. Με την ίδια λογική, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας(πάλι καλώς ή κακώς), επέλεξε να βάλει την κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα… Για ακόμη μια φορά, η κοινή λογική και η στοιχειώδης διοικητική γνώση, λέει ότι θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ο κύκλος εφαρμογής του μέτρου και στη συνέχεια να ακολουθήσει με αντικειμενικό τρόπο η αξιολόγηση/αποτίμηση του, ώστε να ληφθούν οι όποιες αποφάσεις. Αντ΄αυτού, εσείς βιαστήκατε/σπεύσατε να πάρετε σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον των παιδιών, χωρίς καμία τεκμηρίωση, χωρίς καμία αξιολόγηση, χωρίς καμία αποτίμηση, χωρίς καμία μελέτη, πριν ακόμα μπορέσει να υπάρξει ολοκληρωμένη εικόνα από την πρώτη εφαρμογή των μέτρων. Αναρωτιέμαι που είναι οι μελέτες του ΙΕΠ, που είναι οι τεκμηριώσεις στην αιτιολογική έκθεση; Πώς άραγε αποτιμήθηκε η παρουσία της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα; Πώς άραγε αποτιμήθηκαν τα 7ωρα ως παιδαγωγικό μέτρο, ήταν υπέρ των μαθητών ή όχι; Φυσικά προϋπόθεση για όλα αυτά θα ήταν η πίστη σε αυτό που λέγεται αξιολόγηση ως μια αντικειμενική, αξιοκρατική και επιστημονική διαδικασία. Εδώ λοιπόν προκύπτει και η μεγάλη αντίφαση και τα ερωτήματα είναι πολλά! Αυτό όμως που ανησυχεί ιδιαίτερα, είναι πρώτον ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις για την εκπ/κη πολιτική της χώρας, αλλά δεύτερον ο τρόπος με τον οποίοι δείχνετε ότι αντιλαμβανόσαστε την ίδια τη διαδικασία της αξιολόγησης. Όταν μιλάτε λοιπόν για αξιολόγηση/αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας, εννοείτε μια αξιολόγηση/αποτίμηση σαν αυτή, βάση της οποίας οδηγηθήκατε στην απόφαση κατάργησης των 7ωρων και της κοινωνιολογίας; Ελπίζω όχι!