• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ' | 25 Απριλίου 2020, 17:54

    Σε ένα νομοσχέδιο που υποτίθεται αφορά στη βελτίωση και αναβάθμιση της διδακτικής πράξης προτείνεται εντελώς αυθαίρετα και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα το μόνο που θα επιφέρει είναι την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας. Από το μέτρο αυτό θα ζημιωθούν και δάσκαλοι και μαθητές. Όσοι έχουμε μπει σε τμήματα ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά το πόσο πιο ποιοτική διδασκαλία πραγματοποιείται σε ολιγομελή τμήματα και αντιθέτως πόσο δυσχεραίνει η κατάσταση όταν τα παιδιά στην τάξη είναι αρκετά. Κάποιοι από τους λόγους που η αύξηση του αριθμού των μαθητών θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της διδακτικής πράξης είναι οι εξής: Ο εκπαιδευτικός καλείται να δαπανά περισσότερο χρόνο για να υποστηρίξει περισσότερα παιδιά και αυτό προστίθεται στον ήδη περιορισμένο χρόνο που διαθέτουμε οι εκπαιδευτικοί για την κάλυψη της υπέρογκης ύλης. Οι μαθητές με δυσκολίες στη συγκέντρωση έχουν περισσότερους διασπαστικούς παράγοντες όταν τα παιδιά είναι πολλά. Η δυσκολία διαχείρισης της τάξης από πλευράς εκπαιδευτικού αυξάνεται καθότι οι σχέσεις και οι κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών περιπλέκονται. Ο θόρυβος από τους ψιθύρους και τις συνομιλίες μεταξύ των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι αισθητά πιο έντονος εις βάρος του διδακτικού έργου. Είναι εύλογη η απορία: Γιατί αποσύρθηκε το μέτρο με τη μείωση των μαθητών στα 22 παιδιά ανά τμήμα και αντικαταστάθηκε με τη συγκεκριμένη ρύθμιση; Ελπίζω να μην πρόκειται για άλλο μια προσπάθεια περιορισμού της οικονομικής δαπάνης για προσλήψεις εκπαιδευτικών εις βάρος των μαθητών και της Δημόσιας Παιδείας. Έχετε στα χέρια σας τη δυνατότητα πραγματικής αναβάθμισης της Παιδείας στην Ελλάδα..μην αφήσετε εκπαιδευτικούς και μαθητές να οπισθοδρομήσουν.