Στερείται νομοθετικού σκοπού η ‘τροποποίηση’ του ΠΣΠΑ από ενιαίο Πειραματικό Σχολείο -πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δηλαδή Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) σε Πειραματικό Δημοτικό - Πρότυπο Γυμνάσιο, Λύκειο. Ειδικότερα, από ιδρύσεώς του το έτος 1929 με τον Νόμο 4376 «Περί ιδρύσεως Πειραματικών σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης», ο σκοπός του ήταν η θεωρητική και πρακτική παιδαγωγική μόρφωση των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης, η προαγωγή της Παιδαγωγικής επιστήμης και την πρακτική παιδαγωγική κατάρτιση των μετεκπαιδευόμενων στο Πανεπιστήμιο διδασκάλων και αποτελείτο εξ αρχής και ανέκαθεν από Δημοτικό και εξατάξιο Γυμνάσιο με ενιαία Διεύθυνση, ως ενιαίο Σχολείο, όπως ανέκαθεν λειτουργούσε, μέχρι και σήμερα. Σημειωτέον ότι όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης εξακολουθούν και στεγάζονται στο ίδιο κτίριο και προαυλίζονται όλοι μαζί. Με λίγα λόγια το αρ. 13 προβλέπει το εξής παράλογο για το ΠΣΠΑ (το οποίο εδρεύει στο ίδιο Κτίριο και οι μαθητές ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ): ΤΟ ΜΙΣΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ (Δημοτικό Εξάθέσιο) ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΠΡΟΤΥΠΟ (Γυμνάσιο-Λύκειο). Στερείται λοιπόν ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ αλλά και ΛΟΓΙΚΗΣ, ένα Σχολείο που από ιδρύσεώς του λειτουργεί ως ένα, να ‘κατακερματίζεται’ με την δικαιολογία της ‘αριστείας’, η οποία δεν θα επιτευχθεί με τον κατακερματισμού του Σχολείου, ούτε με την αλλοίωση του Πειραματικού χαρακτήρα του ΠΣΠΑ. ΠΡΟΤΑΣΗ: πρέπει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών να παραμείνει Πειραματικό και να εξακολουθήσει να είναι ενιαίο σχολείο, διασυνδεόμενο το Δημοτικό με το Γυμνάσιο - Λύκειο, τροποποιούμενου αντίστοιχα του αρ. 13 του υπό διαβούλευση νομοθετήματος.
Στερείται νομοθετικού σκοπού η ‘τροποποίηση’ του ΠΣΠΑ από ενιαίο Πειραματικό Σχολείο -πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δηλαδή Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) σε Πειραματικό Δημοτικό - Πρότυπο Γυμνάσιο, Λύκειο. Ειδικότερα, από ιδρύσεώς του το έτος 1929 με τον Νόμο 4376 «Περί ιδρύσεως Πειραματικών σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης», ο σκοπός του ήταν η θεωρητική και πρακτική παιδαγωγική μόρφωση των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης, η προαγωγή της Παιδαγωγικής επιστήμης και την πρακτική παιδαγωγική κατάρτιση των μετεκπαιδευόμενων στο Πανεπιστήμιο διδασκάλων και αποτελείτο εξ αρχής και ανέκαθεν από Δημοτικό και εξατάξιο Γυμνάσιο με ενιαία Διεύθυνση, ως ενιαίο Σχολείο, όπως ανέκαθεν λειτουργούσε, μέχρι και σήμερα. Σημειωτέον ότι όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης εξακολουθούν και στεγάζονται στο ίδιο κτίριο και προαυλίζονται όλοι μαζί. Με λίγα λόγια το αρ. 13 προβλέπει το εξής παράλογο για το ΠΣΠΑ (το οποίο εδρεύει στο ίδιο Κτίριο και οι μαθητές ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ): ΤΟ ΜΙΣΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ (Δημοτικό Εξάθέσιο) ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΠΡΟΤΥΠΟ (Γυμνάσιο-Λύκειο). Στερείται λοιπόν ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ αλλά και ΛΟΓΙΚΗΣ, ένα Σχολείο που από ιδρύσεώς του λειτουργεί ως ένα, να ‘κατακερματίζεται’ με την δικαιολογία της ‘αριστείας’, η οποία δεν θα επιτευχθεί με τον κατακερματισμού του Σχολείου, ούτε με την αλλοίωση του Πειραματικού χαρακτήρα του ΠΣΠΑ. ΠΡΟΤΑΣΗ: πρέπει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών να παραμείνει Πειραματικό και να εξακολουθήσει να είναι ενιαίο σχολείο, διασυνδεόμενο το Δημοτικό με το Γυμνάσιο - Λύκειο, τροποποιούμενου αντίστοιχα του αρ. 13 του υπό διαβούλευση νομοθετήματος.