Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Τσεπελής | 25 Απριλίου 2020, 18:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα, θα ήθελα να επιχειρηματολογήσω υπέρ της διατήρησης του 7ώρου των μαθημάτων κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου. Είμαι Φυσικός με 18ετη εμπειρία και διδάσκω Φυσική Κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου. Στο μάθημα της Φυσικής η αύξηση των ωρών διδασκαλίας από τρεις (3) σε επτά (7) ήταν ιδιαίτερα αποδοτική, καθώς στο διπλάσιο χρόνο είχαμε να διαχειριστούμε την ίδια, σχεδόν, ύλη! Χάρις σε αυτό είχαμε περισσότερο χρόνο για ουσιαστική προετοιμασία αλλά και για καλύτερης ποιότητας διδασκαλία. Οι επιπλέον ώρες μας έδωσαν την ευκαιρία • να αναλύσουμε πιο διεξοδικά τη θεωρία • να λύσουμε όλες τις προβλεπόμενες ασκήσεις • να διεξάγουμε πειράματα • να προβάλλουμε τη σύνδεση της γνώσης με την καθημερινή εμπειρία • να επιλύσουμε απορίες (μία (1) ώρα την εβδομάδα αποκλειστικά για απορίες) • να εμβαθύνουμε στο εκάστοτε αντικείμενο διδασκαλίας • να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας με περισσότερα θέματα Έχοντας διδάξει και με το προηγούμενο σύστημα (3ωρο), μπορώ να σας διαβεβαιώσω, ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, μπορείς να πετύχεις το 30% των παραπάνω. Η κατάργηση του 7ωρου είναι άδικη και για τους μαθητές: πολλοί από αυτούς, στην παρούσα οικονομική συγκυρία, δεν έχουν τη δυνατότητα επιπλέον βοήθειας με φροντιστήρια, γεγονός που μπορεί να καλυφθεί κατά 100% από τα μαθήματα του 7ωρου. Ο αντίλογος είναι ότι η μάθηση με τον τρόπο αυτόν γίνεται εξεταστικοκεντρική. Μα, αυτό δεν ισχύει έτσι κι αλλιώς; Ας θυμηθούμε τους εαυτούς μας. • Όταν ήμασταν μαθητές ◦ Πόσοι από μας παρακολουθούσαν τα μαθήματα γενικής παιδείας; ◦ Πόσοι από μας δεν θεωρούσαν το διάβασμα των μαθημάτων γενικής παιδείας χάσιμο χρόνου; ◦ Πόσοι από μας δεν διαπίστωσαν ότι πραγματικά ήταν χάσιμο χρόνου; • Ως καθηγητές ◦ Πόσοι από μας δεν έδωσαν “μάχες” για να προσέχουν οι μαθητές στο μάθημα γενικής παιδείας; ◦ Πόσοι από μας δεν ξόδεψαν εργατοώρες για να κάνουν το μάθημα “πιο ελκυστικό” με αμφίβολα αποτελέσματα; Και επιτέλους, στην Γ’ Λυκείου θα αποκτήσουν οι μαθητές τη “σφαιρική μόρφωση”; Τρία (3) χρόνια στο Γυμνάσιο και άλλα Δύο (2) στο Λύκειο δεν είχαν αυτήν την δυνατότητα/ευκαιρία; Είτε το θέλουμε είτε όχι, η Γ’ Λυκείου είναι τάξη πανελλαδικών και η μεγαλύτερη προσφορά προς τους μαθητές μας είναι να τους προετοιμάσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Αλλιώς, μπορούμε να κάνουμε και τη Γ’ Λυκείου “γενικής παιδείας” και να δημιουργήσουμε νέα Δ’ Τάξη με αποκλειστικό αντικείμενο τις πανελλαδικές (Γερμανικό Σύστημα). Ή να αποδεσμευτεί το Λύκειο από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και να αναλάβουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια τη διαδικασία εισαγωγής με προπαρασκευαστικό έτος. Υ.Γ. Αλήθεια, πώς ορίζεται το “κόντρα μάθημα”; Γιατί το “κόντρα μάθημα” της Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι τα Μαθηματικά και όχι η Φυσική;