Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ | 25 Απριλίου 2020, 18:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αυτό το άρθρο αποτελεί σαφέστατα πισωγύρισμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Σύγχρονη εκπαίδευση με αναλογίες 1/24, όπου στους 24 μαθητές περιλαμβάνεται η συνεκπαίδευση (μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), σε συνδυασμό με τις άλλες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος (ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό κλπ) αλλά και τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας δεν υφίσταται εν έτη 2020. Αν μη τι άλλο η εμπειρία των τελευταίων χρόνων έχει καταδείξει ότι στα πολυμελή τμήματα δεν είναι εφικτή (ιδιαίτερα στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού) η εξυπηρέτηση των σκοπών και στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Η πρόβλεψη αυτή του νομοσχεδίου δεν έχει καμία απολύτως παιδαγωγική βάση και δεν εξυπηρετεί παρά παρά μόνο ποσοτικά δεδομένα (μικρότερες απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό). Τουλάχιστον ας αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο και να παραμείνει η αναλογία στους 22 μαθητές ανά εκπαιδευτικό (επίσης μεγάλη αναλογία), όπως τροποποιήθηκε το άρθρο 7 παρ.2 του ΠΔ 79/2017 με την παρ.5, άρθρο 74 του Νόμου 4589/2019 και ισχύει από 29/1/2019. Εναλλακτικά να εξεταστεί η δυνατότητα τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό να είναι μικρότερη -ει δυνατόν- του 1/20. Ακατανόητη επίσης είναι η πρόβλεψη για κατώτατο όριο. Δηλαδή σε ένα σχολείο με εγγεγραμμένους 37 μαθητές σε μία τάξη θα δημιουργηθεί ένα τμήμα με 26 μαθητές (24 + 10%) και οι υπόλοιποι 11 θα υποχρεωθούν σε μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα; Ή θα επιφορτίζεται η εκπαιδευτική μονάδα και η αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης με το γραφειοκρατικό κόστος της ίδρυσης τμήματος; Τι ακριβώς εξυπηρετεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη;