Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούςΣχόλιο του χρήστη Φοιτητής | 25 Απριλίου 2020, 18:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαν φοιτητής και πρώην διαγωνιζόμενος στον πανελλήνιο διαγωνισμό αστρονομίας-αστροφυσικής θεωρώ ότι με το παρών άρθρο 40 δεν λαμβάνεται υπόψιν ο κόπος και οι επιτυχίες παιδιών που παρά τις άπειρες δυσκολίες που υπάρχουν κατάφεραν με τον εξαιρετικό τους χαρακτήρα και την προσπάθεια τους να φέρουν πίσω διακρίσεις και "βαριά" μετάλλια. Αρχικά θα ήθελα να σταθώ στα λόγια του κυρίου Βουτυρά, όπου αναφέρει: " Όπως μπορεί να φανεί από τα θέματα/ύλη του διαγωνισμού στον παραπάνω σύνδεσμο, το επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων που καλούνται να επιδείξουν οι μαθητές που συμμετέχουν στο διαγωνισμό είναι αντίστοιχο με αυτό που αντιστοιχεί στις Ολυμπιάδες Φυσικής." . Είναι εύκολο κάποιος να καταλάβει ότι η ολυμπιάδα αστρονομίας -αστροφυσικής έχει αντίστοιχο επίπεδο δυσκολίας με την ολυμπιάδα φυσικής. Ενδεικτικό παράδειγμα το πρόβλημα (13) στο θεωρητικό μέρος των θεματών της ολυμπιάδας αστρονομίας 2019 (http://www.ioaa2019.hu/questions-and-solutions/) που είναι το ίδιο με το πρώτο θεωρητικό θέμα της ολυμπιάδας φυσικής του 2017 (http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/olympiades_fysikis.htm). Επίσης θα ήθελα να αναφερθώ στις πάρα πολλές δυσκολίες που υπάρχουν ώστε κάποιος μαθητής από την χώρα μας να αποσπάσει μετάλλιο από την ολυμπιάδα: (α) Καταρχάς δεν υπάρχει το μάθημα της αστρονομίας-αστροφυσικής στο σχολικό πρόγραμμα (καταργήθηκε στην περίοδο 2012-2013), οπότε οι μαθητές χρειάζεται να αναζητήσουν μόνοι τους την βιβλιογραφία αλλά και τις δύσκολες έννοιες της αστρονομίας. (β) Στις περισσότερες περιπτώσεις τα θέματα που μελετούν τα παιδιά αυτά είναι πανεπιστημιακού επιπέδου και δυστυχώς είναι δύσκολο να βρουν έναν καθηγητή να τους βοηθήσει επαρκώς στην προετοιμασία τους. (γ) Η εξέταση εκτός από θεωρητικό μέρος έχει και μέρος ανάλυσης δεδομένων αλλά και παρατηρησιακό μέρος οπότε το επίπεδο δυσκολίας είναι ιδιαίτερα υψηλό, αφού αυτές οι γνώσεις στο επίπεδο της διεθνούς ολυμπιάδας παρέχονται μόνο από τμήματα φυσικής. (δ) Στο λεπτό 4:35 τα λόγια του κυρίου Σειραδάκη δείχνουν το υψηλό επίπεδο της ολυμπιάδας https://www.youtube.com/watch?v=YEChOrPBIn8 Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ ότι η εταιρεία αστρονομίας είναι ο μοναδικός επιστημονικός φορέας ο οποίος ωθεί αυτά τα παιδιά να καταφέρουν να αποκτήσουν αυτές τις γνώσεις (αξίζουν συγχαρητήρια στον κύριο Ζαχείλα που έχει αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο), οπότε τα πέντε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ παιδιά που επιλέγονται κάθε χρόνο αξίζουν να εγγράφονται καθ΄ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε τμήματα φυσικής της χώρας!