• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΠΑΛ' | 25 Απριλίου 2020, 19:14

    Συμφωνώ απόλυτα. Και δεν είναι μόνο ο σχολικός εκφοβισμός και το αντιπαιδαγωγικό κομμάτι, είναι πολλά ακόμη. Είμαι χημικός μηχανικός καθηγητής ΕΠΑΛ. Οι περισσότεροι ενήλικες είναι μαϊμού εγγραφές και οι υπόλοιποι έχουν κάνει διάφορες σπουδές, από γενικό λύκειο, έως ΕΠΑΛ άλλου τομέα ή ΙΕΚ, ή ΤΕΙ ή ΑΕΙ ή και ακόμη έχουν κάνει και μεταπτυχιακά. Πριν δύο χρόνια έτυχε να κάνω μάθημα σε τμήμα θερμοϋδραυλικών,,,, από τους 15 εγγεγραμμένους μαθητές οι παρακολουθούντες ήταν 8 (7 μαϊμού). Ο ένας είχε τελειώσει γενικό λύκειο 22 χρονών, οι δύο είχαν τελειώσει Επάλ άλλου τομέα 24 και 29 χρόνων, οι τρεις είχαν τελειώσει ΑΕΙ διαφόρων τομέων εκ των οποίων ο ένας είχε και μεταπτυχιακό ηλικιών από 25 έως και 50, και οι 2 ήταν κανονικοί μαθητές ΕΠΑΛ 17 χρονών και οι μοναδικοί που θα εξασκούσαν το επάγγελμα. Επειδή ήταν εγγεγραμμένοι 15 απασχολούμασταν 2 καθηγητές στα εργαστήρια. Ζήτησα στοιχεία από τον διευθυντή του σχολείου και τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής για τα οικονομικά έξοδα του σχολείου (ενοίκιο, τηλέφωνο, ΔΕΗ, έξοδα σχολείου, εξοπλισμός, καθαριότητα και μισθοί καθηγητών). Tο συνολικό κόστος με την αναγωγή στους 8 μαθητές του τμήματος ήταν 77000 euro δηλαδή 9500 euro ανά εκπαιδευόμενο και αν κάνουμε αναγωγή ανά εκπαιδευόμενο που θα εξασκήσει το επάγγελμα είναι 38500 euro. Εδώ είναι η γνωστή ρήση μαζί τα φάγαμε. Πρέπει να ξυπνήσουμε και να εφαρμόσουμε οικονομίες κλίμακας με σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό σύμφωνα με τις ανάγκες τις χώρας και της κάθε περιοχής τοπικά. Αλλιώς τρώμε τα σωθικά μας και η χώρα συνεχώς θα βουλιάζει. ((Το κόστος σπουδών στο ΜΙΤ είναι 18000 το έτος,, μας συμφέρει να τους στέλνουμε στο ΜΙΤ αντί στο ΕΠΑΛ τελικά)).