Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Ανθή Κοντορούση, θεατρολόγος | 25 Απριλίου 2020, 19:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση διάβασα τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου. Δεν συνάντησα ούτε μία φορά τις λέξεις Τέχνη και Αισθητική παιδεία, που εξασφαλίζουν την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ευεξία των παιδιών στο σχολείο. Το γνωστικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό, αλλά αποστολή του σχολείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Ολόπλευρη ανάπτυξη χωρίς έκφραση, χωρίς Τέχνη και Πολιτισμό, από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, δε νοείται. Που είναι η επαναφορά της θεατρικής αγωγής; Το μάθημα τη Θεατρικής Αγωγής είχε άδικα καταργηθεί από την Πέμπτη και την Έκτη Δημοτικού και δεν επανήλθε, παρά τις αντίθετες προεκλογικές υποσχέσεις της υπουργού στον Σύλλογο των Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ). Ούτε το πάγιο αίτημα του κλάδου μου για εισαγωγή του μαθήματος στο Γυμνάσιο εισακούστηκε. Φαίνεται πως από το Γυμνάσιο και πέρα, οι μαθητές θα ζουν μόνο για να αποστηθίζουν και να δίνουν αλλεπάλληλες εξετάσεις. Οι ‘‘άριστοι’’ καλούνται να απολέσουν εντελώς παιδική και εφηβική ηλικία, χάριν τη σχολικής ‘’επιτυχίας’’ , ενώ για τους λιγότερο ‘‘άριστους’’ για το σύστημα, τα πράγματα είναι ακόμη πιο δυσοίωνα. Πλήγμα στο μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών Τελικά δεν υπάρχουν για κανένα επαρκείς ώρες καλλιτεχνικών μαθημάτων και δημιουργικών δραστηριοτήτων , ούτε επαρκής αθλητισμός, ούτε αριθμός μαθητών ανά τμήμα που θα επέτρεπε αποτελεσματική διαφοροποιημένη διδασκαλία, ούτε ουσιαστική, σταθερή, ενισχυτική διδασκαλία. Και φυσικά πού χρόνος και πρόβλεψη για να ανακαλύψουν οι μαθητές τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, αλλά και να αναπτύξουν δεξιότητες αυτοφροντίδας και ενεργού πολίτη! Αυτά τα πράγματα προκύπτουν μέσα από ολόκληρη τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης και όχι από κάποιες σκόρπιες, αόριστες θεματικές ενότητες. Εν τέλει, πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και πλήττονται και οι οικογένειές τους, που θα επιβαρυνθούν με επιπλέον έξοδα, για τα ‘‘βοηθήσουν’’ τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν. Ούτε λέξη για σύσταση οργανικών για τις κοινές ειδικότητες; Δυσάρεστη έκπληξη αποτέλεσε και η μη αναφορά σε σχέδιο επίλυσης του μεγάλου προβλήματος της ίδρυσης επαρκών οργανικών θέσεων, για τις κοινές ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αφενός αυτό είναι μια κατάφορη αδικία, η οποία φοβάμαι πως σύντομα θα αποτυπωθεί στους αριθμούς των διοριστέων, αφετέρου σχετίζεται και με την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές υπονομεύεται, όταν δεν υπάρχει σταθερή σχέση εργασίας και όταν οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δουλέψουν σε πέντε σχολεία, διαφορετικά κάθε χρονιά. Ποιοτική εκπαίδευση που βασίζεται σε τέτοια έκταση στους αναπληρωτές, δεν υφίσταται! Χωρίς σχεδιασμό οι επιπρόσθετες ώρες αγγλικών στο δημοτικό Παράλληλα, πολλές αλλαγές στις ώρες των διδασκομένων μαθημάτων, όπως για παράδειγμα η διδακτική ώρα που αφαιρέθηκε από τη Μελέτη Περιβάλλοντος και προστέθηκε στα Αγγλικά , θα αποσταθεροποιήσουν τις ισορροπίες στο Δημοτικού Σχολείο. Φοβάμαι δηλαδή, βάσει της πρότερης εμπειρίας, ότι θα προκύψει ένα ντόμινο διεκδικήσεων αναθέσεων μεταξύ των κλάδων, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Και οι αναθέσεις δεν είναι ποιοτική παιδεία! Περικοπές αναπληρωτών; Ακόμη προβληματική θεωρώ την αύξηση του αριθμού των παιδιών, στις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Θα εξαναγκάσει μαθητές σε αλλαγή σχολείου και θα επιφέρει κακή υγιεινή και συνωστισμό στις μικρές αίθουσες των σχολείων μας. Κυρίως όμως, θα οδηγήσει σε μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης Εκπαίδευσης και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Όχι στην εξωτερική αξιολόγηση Επιπλέον, είμαι αντίθετη στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όπως και όλα τα Πρωτοβάθμια Σωματεία μας, όχι γιατί είμαστε ανεπαρκείς και φοβόμαστε, αλλά διότι θεωρούμε την προτεινόμενη αξιολόγηση Δούρειο Ίππο για τις απολύσεις και όχι εργαλείο για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Διαγωγή και αποβολές Διαφωνώ κάθετα. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω. Προφανείς οι λόγοι που είναι αντίθετος/η κάθε εκπαιδευτικός