Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη Βλαχάκη Ευστρατια | 25 Απριλίου 2020, 20:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από μια εν ενεργεία νηπιαγωγό.Το νηπιαγωγείο είναι η μόνη εκπαιδευτική μονάδα που οι σκοποί και οι στόχοι της εκπαιδευτικής πράξης δεν έχουν γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα κι αυτό γιατί αποτελεί την πρώτη πύλη μετάβασης του παιδιού από το οικογενειακό περιβάλλον στο κοινωνικό-εκπαιδευτικό περιβάλλον.Γι'αυτό άλλωστε και είναι μικρές σχολικές μονάδες (κι έτσι πρέπει να παραμείνουν)υποκαθιστώντας την θαλπωρή του οικογενειακού περιβάλλοντος.Η δε νηπιαγωγός υποκαθιστά σε αυτήν την πρώτη μετάβαση το μητρικό πρότυπο αναπτύσσοντας μια ιδιαίτερη σχέση εμπιστοσύνης σχεδόν μητρική με τα νήπια.Και ακριβώς αυτή η σχέση είναι που ενισχύει τις διαδικασίες απόκτησης δεξιοτήτων σε αυτήν την ηλικία.Τα νήπια στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν μέσα από καταστάσεις διερεύνησης, πειραματισμών, αλληλεπίδρασης με την ομάδα, μέσω της επαφής τους με την τέχνη.Έτσι αποκτούν δεξιότητες κοινωνικοποίησης,ένταξης στην ομάδα και έκφρασης.Αναπτύσσουν ικανότητες μάθησης κι όχι στείρες γνώσεις.Με βάση το γνωστό πλέον ότι ο άνθρωπος μαθαίνει ότι έχει ανάγκη να μάθει, στο νηπιαγωγεί μαθαίνουν πως να μαθαίνουν, πως να επεξεργάζονται και να μοιράζονται αυτά που έμαθαν και όλα αυτά μέσα από θεματικές ενότητες που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντα τους όπως αυτά διαμορφώνονται μέσα από τις αποκτηθείσες εμπειρίες τους των 4-5 χρόνων τους.Πως λοιπόν θα ενταχθούν τα αγγλικά μέσα στα ενδιαφέροντα τους;Θα ξέρουν τι μαθαίνουν και γιατί το μαθαίνουν;Όταν μάλιστα όπως όλοι γνωρίζουμε η διδασκαλία της ξένης γλώσσας έχει καθαρά γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα, πως αυτή θα εναρμονιστεί με όλο το μη γνωσιοκεντρικό περιβάλλον του νηπιαγωγείου;Οι νηπιαγωγοί στην χώρα μας είναι τετραετούς πανεπιστημιακής κατάρτησης(από τις λίγες στην Ευρώπη) και είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί με κύριο κύκλο σπουδών την παιδαγωγική επιστήμη.Είναι οι μόνοι παιδαγωγοί στην εκπαίδευση.Σε καμία άλλη(πλην των δασκάλων μερικώς) ειδικότητα εκπαιδευτικών δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης.Πως θα μπει λοιπόν ο καθηγητής αγγλικών να διδάξει αγγλικά σε νήπια; Πόσο αυτή η αλλαγή προσώπου (ίσως και προσώπων αν γίνει το ίδιο και με γυμναστές, καθηγητές πληροφορικής) θα διαταράξει την ισορροπία της εκπαιδευτικής πράξης μέσα στον ιδιαίτερο χώρο των νηπίων; κα.Υπουργέ, πόσο σημαντική είναι η εκμάθηση αγγλικών στα νήπια όταν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις δομές εκείνες που θα εξασφαλίσουν συνθήκες πρώιμης παρέμβασης πολύ σημαντική για αυτήν την ηλικιακή ομάδα;Πόσο οφέλιμο θα ήταν για ένα νήπιο να ξέρει "το μήλο" στα αγγλικά όταν παρουσιάζει διαταραχές μάθησης ή συμπεριφοράς και τα αρμόδια ΚΕΣΥ του κλείνουν ραντεβού αξιολόγησης μετά από 6-7 μήνες, όταν θα έχει σχεδόν περάσει η χρονιά; Εξασφαλίστε πρώτα τα βασικά που χρειάζεται η προσχολική αγωγή όπως βοηθητικό προσωπικό, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, τακτική παρουσία ψυχολόγων, έγκαιρες παρεμβάσεις από ειδικούς, μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα, υποχρεωτική δίχρονη προσχολική φοίτηση, κτηριακές και υλικοτεχνικές υποδομές και έπειτα αρχίστε τις καινοτομίες.Σε χώρες του εξωτερικού που εφαρμόζεται η εκμάθηση ξένων γλωσσών αυτά τα έχουν εξασφαλίσει από δεκαετίες.Επαναλειτουργήστε το θεσμό του Διδασκαλείου που ήταν ο μόνος επίσημος δωρεάν τρόπος μετεκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς, αφού για οποιοδήποτε μεταπτυχιακό πρέπει να πληρώσουν σεβαστό ποσό από τον ακόμη χαμηλό μισθό τους. Μανούλες μην σκέφτεστε μόνο τις γνώσεις που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά σας από τα 4 χρόνια τους.Η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών σας είναι πιο σημαντική. Σκεφτείτε το μέλλον τους όταν μπορεί να είναι δυστυχισμένοι ενήλικες με καταπιεσμένες κλίσεις και χαρίσματα, με τυχόν προβλήματα που δεν εντοπίστηκαν και δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως και πολύ πολύ πιθανόν άνεργοι, αλλά με άριστη γνώση αγγλικών. Γιατί ας μη γελιόμαστε τι άλλο παρά την συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου μπορεί να κρύβει αυτό το νομοσχέδιο; Καθηγητές στα νηπιαγωγεία για να μην προσληφθούν άλλοι νηπιαγωγοί, αύξηση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα σε 24 ως 26! Ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα σε 16. Σκεφτείτε πόσα νηπιαγωγεία θα κλείσουν και ποσά νήπια θα πρέπει να μετακινηθούν σε όμορα(ίσως και χιλιόμετρα μακριά στις επαρχίες) με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή φοίτησή τους....και πόσο αυτό εξασφαλίζει το ισότιμο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών;