• Σχόλιο του χρήστη 'Θεανώ Βασιλειάδου' | 25 Απριλίου 2020, 20:12

    Είμαι νηπιαγωγός με 25 έτη υπηρεσίας στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Η Lucy Crehan αναφέρει για τα νηπιαγωγεία της Φιλανδίας:"Το νηπιαγωγείο έχει όντως στόχο να προετοιμάσει τα παιδιά για την ανάγνωση και τα μαθηματικά, όμως το πετυχαίνει μέσα από "προπαρασκευαστικές δραστηριότητες" κι όχι με τη άμεση διδασκαλία. Τι σημαίνει αυτό; Πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα, που έχει στόχο την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, της θετικής αυτοαντίληψης και της ικανότητας να εντοπίζουν το σωστό και το λάθος, τα παιδιά στη Φιλανδία έρχονται σε επαφή με δραστηριότητες και περιβάλλοντα όπου μπορούν να αναπτύξουν την κατανόηση, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που απαιτούνται για την εκμάθηση της ανάγνωσης [της φιλανδικής γλώσσας υποθέτω] και των μαθηματικών. Στο Εθνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή σημειώνεται ότι "η βάση για τον υπό διαμόρφωση γραμματισμό τους είναι τα παιδιά να έχουν ακούσει και να έχουν ακουστεί, να έχουν μιλήσει και να τους έχουν μιλήσει, να έχουν συζητήσει μαζί τους οι μεγάλοι, να έχουν θέσει ερωτήματα και να έχουν λάβει απαντήσεις." [στη μητρική τους γλώσσα υποθέτω] (σ.34) "...η προσχολική αγωγή έχει θετικά αποτελέσματα στη συνολική ανάπτυξη του παιδιού (εφόσον είναι υψηλής ποιότητας).[...] "Τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί στη Φιλανδία πληρούν πολλά από τα κριτήρια που συστηματικά φαίνεται ότι συνδέονται με υψηλές επιδόσεις: 1. Υψηλή αναλογία προσωπικού/παιδιών (1:7 για παιδιά άνω των τριών ετών). 2.Προσωπικό με υψηλά προσόντα και κατανόηση του αναλυτικού προγράμματος [...]. 3. Αναλυτικό πρόγραμμα κατάλληλο για το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών με εκπαιδευτικό περιεχόμενο [...] (38-39) [Πηγή:Lucy Crehan, Φυτώρια ευφυίας,Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης,Ηράκλειο, 2019.] Αναφέρθηκα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της Φιλανδίας γιατί είναι ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, κάτι που φαίνεται και στα αποτελέσματα του διεθνούς προγράμματος PISA, που καλύπτει την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Τα ερωτήματα που θέλω να θέσω είναι: 1.Δεν μπορούν τα αγγλικά να ενταχθούν στους νέους θεματικούς κύκλους και ενότητες (άρθρο 1 του πολυνομοσχεδίου), και να διδάσκονται από τις νηπιαγωγούς -ανάλογα ΠΑΝΤΑ με το επίπεδο της τάξης τους-,με την ενθάρρυνση και την υποστήριξη των μαθητών τους στις απόπειρές τους να κατακτήσουν τη νέα γνώση; 2.Στο άρθρο αναφέρεται "...οι μαθητές αλληλεπιδρούν με εκπαιδευτικό ΠΕ 06 παρουσία νηπιαγωγού". Τι θα κάνει η νηπιαγωγός κατά την ώρα αλληλεπίδρασης; Γιατί να βρίσκεται στην τάξη; Μήπως για να κρατάει ήσυχα τα νήπια και να δίνει στην εκπαιδευτικό ΠΕ 06 ότι χρειαστεί από το εποπτικό υλικό της τάξης; Πόση ώρα θα αλληλεπιδρά η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 με τα νήπια; Πόση ώρα συνολικά θα βρίσκεται στην τάξη; Ευχαριστώ