Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Γούλας, καθηγητής Πανεπιστημίου | 25 Απριλίου 2020, 20:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπήρξα χρόνια καθηγητής Γενετικής Βελτίωσης Φυτών στην τριτοβάθμια και ασχολούμαι με την έρευνα από το 1969 και ακόμη την παρακολουθώ. Η Βιολογία είναι μια ταχεία εξελισσόμενη επιστήμη και σαφώς αναγκαία και χρήσιμη γνώση για τα παιδιά στο σχολείο. Το θέμα είναι ποια ύλη θα διδαχθεί και κατά πόσο θα υποχρεώνονται απλά να αποστηθίζουν τεράστιο όγκο άχρηστων πληροφοριών υπό το φόβο της εξέτασης. Όχι στις σύγχρονες υπερβολές των μοριακών εξελίξεων που υπερφορτώνουν τα παιδιά και δεν θα καταλάβουν τίποτα αλλά περισσότερο θα μπερδευτούν. Ο στείρος εντυπωσιασμός με τις διάφορες αναλύσεις περί νέων θεωριών βιοτεχνολογίας δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει στα παιδιά της μικρής ηλικίας του Γυμνασίου. Ζητούμενο είναι να καταλάβουν τη ζωή, το μηχανισμό της ζωής, με την κλασική θεωρία του κυττάρου και φυσικά την ανθρωπολογία. Πέντε βασικά πράγματα που πρέπει να κατανοήσουν τα παιδιά και να γνωρίζουν καλά. Και το καλύτερο θα ήταν φυσικά να μην υπάρχει το άγχος των εξετάσεων στα παιδιά ώστε να μαθαίνουν ό,τι μαθαίνουν μόνο για να γράψουν κάτι στις τελικές εξετάσεις. Η μάθηση πρέπει να είναι βιωματική, με στόχο την κατανόηση και όχι την παπαγαλία. Γι' αυτό καλό είναι να μην εξετάζεται και γραπτά στις εξετάσεις δημιουργώντας περισσότερο άγχος στα παιδιά. Επιπλέον καλό θα ήταν να είναι λίγο περισσότερες οι ώρες της φυσικής αγωγής για να μπορούν τα παιδιά να αθλούνται και να κινούνται.