• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης Ν. Ζαμαντζάς' | 25 Απριλίου 2020, 20:55

    Θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο υπάρχουν ένα, δύο σημεία τα οποία ενδεχομένως θέλουν περαιτέρω συζήτηση (και κυρίως επεξήγηση) από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας. Το ένα από αυτά είναι το περίεργο "πάντρεμα" των μαθημάτων στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Θα εστιάσω όμως σε ένα θέμα που αφορά την βαθμολογία του μαθητή. Νομίζω, πως θα πρέπει το σύστημα να γίνει πιο "ειλικρινές" και να μην δημιουργεί ψευδαισθήσεις δυνατοτήτων στο μαθητή. Αφού ούτως ή άλλως η γενική οδηγία είναι να μην μένει ο μαθητής στην ίδια τάξη (ακόμη και οι λίγοι που παραπέμπονται για τον Σεπτέμβρη στην συντριπτική τους πλειοψηφία προβιβάζονται), τότε ίσως θα ήταν πιο "καθαρό" να προβιβάζονται στην επόμενη τάξη όλοι οι μαθητές με την πραγματική βαθμολογία τους. Είτε αυτή είναι 5, είτε 8, είτε 15 ή 20. Είναι υποκριτικό ο εκπαιδευτικός να "κάνει το 4, 9 ή 10" για να ακολουθήσει την "γενική οδηγία" προβιβασμού. Από την άλλη, μαθητές και γονείς (αλλά και εκπαιδευτικοί των επόμενων τάξεων) θα έχουν πλήρη επίγνωση των πραγματικών δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Με βάση αυτήν τη φιλοσοφία, θα μπορούσε οι μαθητές να έδιναν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, σε όλα τα μαθήματα ώστε να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για τον κάθε μαθητή. Είναι κρίμα να καλλιεργεί "ψευδαισθήσεις" το σχολείο σε μαθητές και γονείς.