Η ρύθμιση που αφορά τη διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α τάξη των Προτύπων Λυκείων αποτελεί αιφνιδιασμό για τους φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια χωρίς πειστικά επιχειρήματα για τον σκοπό που εξυπηρετεί. Όχι μόνο δεν συμβάλλει στην αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων αλλά αντιθέτως, θέτει σε αμφισβήτηση το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Ενώ, σύμφωνα με τις εξαγγελίες σας, αναμέναμε την ουσιαστική ενίσχυση των Προτύπων, διαπιστώνουμε ότι κατά το Υπουργείο το μείζον ζήτημα είναι η έλλειψη "ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού" και η ανάγκη διενέργειας νέων εξετάσεων. Ουδεμία ουσιαστική μέριμνα για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής ή την υποστήριξη των ομίλων αριστείας. Από τις διατάξεις του προτεινόμενου νομοσχεδίου προβλέπεται μεν η δυνατότητα χρηματοδότησης απο τον ΕΛΚΕ ή από χορηγίες αλλά δεν προκύπτει η δέσμευση συγκεκριμένων πόρων από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την ενίσχυση των Προτύπων.
Η ρύθμιση που αφορά τη διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α τάξη των Προτύπων Λυκείων αποτελεί αιφνιδιασμό για τους φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια χωρίς πειστικά επιχειρήματα για τον σκοπό που εξυπηρετεί. Όχι μόνο δεν συμβάλλει στην αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων αλλά αντιθέτως, θέτει σε αμφισβήτηση το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια. Ενώ, σύμφωνα με τις εξαγγελίες σας, αναμέναμε την ουσιαστική ενίσχυση των Προτύπων, διαπιστώνουμε ότι κατά το Υπουργείο το μείζον ζήτημα είναι η έλλειψη "ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού" και η ανάγκη διενέργειας νέων εξετάσεων. Ουδεμία ουσιαστική μέριμνα για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής ή την υποστήριξη των ομίλων αριστείας. Από τις διατάξεις του προτεινόμενου νομοσχεδίου προβλέπεται μεν η δυνατότητα χρηματοδότησης απο τον ΕΛΚΕ ή από χορηγίες αλλά δεν προκύπτει η δέσμευση συγκεκριμένων πόρων από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την ενίσχυση των Προτύπων.