Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Αικατερίνη Γούλα | 25 Απριλίου 2020, 21:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός (φιλόλογος) με την εμπειρία μου και στα σχολεία και ως μητέρα και γιαγιά, θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις. Πρώτον για την ηλικία του Γυμνασίου είναι αναγκαίο να είναι αυξημένες οι ώρες της φυσικής αγωγής. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να κινηθούν και να αθληθούν, να εκτονώσουν την ενέργειά τους με τη σωματική άσκηση. Δεύτερον, εφόσον προτίθεστε να προσθέσετε στα εξεταζόμενα μαθήματα τα Αρχαία Ελληνικά, είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας κυρίως για το πρωτότυπο (όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια που εξεταζόταν γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις το μάθημα), ώστε να μπορεί να καλυφθεί σωστά η ύλη και να την κατανοήσουν επαρκώς τα παιδιά. Τρίτον, γενικότερα η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων φαίνεται να μην είναι αρκετά σωστή κίνηση, καθώς θα προσθέσει περιττό άγχος στα παιδιά και στις οικογένειές τους. Η αξία ενός μαθήματος δεν κρίνεται από το αν αυτό θα εξεταστεί στις προαγωγικές εξετάσεις και η αντίληψη αυτή είναι λάθος να καλλιεργείται περαιτέρω από τέτοιες αποφάσεις. Ιδίως η προσθήκη του μαθήματος της Βιολογίας που με τη μορφή του αυτή τη στιγμή ευνοεί απλώς την παπαγαλία υπερβολικά λεπτομερειακών πληροφοριών, δεν βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν το μάθημα. Τους επιβαρύνει με επιπλέον άγχος εξετάσεων και αποστήθισης μεγάλου όγκου πληροφοριών, αντί να συμβάλει στη βιωματική κατανόηση των σημαντικών γνώσεων που προσφέρει το μάθημα.