Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠ. | 25 Απριλίου 2020, 21:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Απαράδεκτη η κατάργηση της Κοινωνιολογιας ως εξεταζομενου μαθηματος στις Πανελλαδικες της Γ΄λυκείου, στην κατευθυνση Ανθρωπιστικων. Ενα μάθημα το οποιο περα απο τις γνωσεις που προσφερει στους μαθητες σχετικα με τις κοινωνικες αλλαγες και τη συγχρονη κοινωνια στην οποια θα συμμετασχουν ως ακαδημαϊκοι πολιτες σε λίγο, ειναι ενα εφοδιο το οποιο θα τους ειναι πολυτιμο σε παρα πολλες θεωρητικες σχολες. Νομικες, Κοινωνιολογικες, Ιστοριας-Κοινωνιολογιας κλπ. κλπ. Θα προτεινα, αφου η ηγεσια του υπουργειου προσανατολιζεται στο να επαναφερει το (απηρχαιωμενο) μαθημα των Λατινικων στις Πανελλαδικες, να το κανει, αλλα χωρις να υποβιβασει την Κοινωνιολογια. Να αφησει και τα δυο μαθηματα στην κατευθυνση Ανθρωπιστικων, δινοντας στον μαθητη τη δυνατοτητα επιλογης, αναλογα με τις σχολες που εχει επιλεξει στο μηχανογραφικο του. Δλδ για τις φιλοσοφικες σχολες να μπορει να εξεταστει στα λατινικα, για το Παντειο η για τμηματα Κοινωνιολογιας αλλων πανεπιστημιων στην Κοινωνιολογια. Και για τις Νομικες θα προτεινα να ειναι ανοιχτη η επιλογη, οχι υποχρεωτικα η το ενα η το αλλο. Ετσι κι αλλιως τα λατινικα στις νομικες σχολες ειναι σχεδον (για να μην πω εντελως) αχρηστα. Τους νομικους λατινικους ορους που συναντα ο φοιτητης της νομικης, με ενα λεξικο μπορει να τους εξηγει και να τους κατανοει. 2) Αναγκη ειναι επισης η συγγραφη νεο βιβλιου και για τα Λατινικα και για την Κοινωνιολογια. Αν το βιβλιο της Κοινωνιολογιας εχει ηλικια 20 ετων περιπου, το βιβλιο των Λατινικων εχει κλεισει τουλαχιστον 50 χρονια που διδασκεται, το ιδιο και απαραλλαχτο στα ελληνικα σχολεια. 3) Να κλεισω το σχολιο μου λεγοντας οτι σημαντικη ειναι η Πολιτικη και Πολιτειακη Παιδεια σε ολες τις βαθμιδες της εκπαιδευσης και γιαυτο προτεινω να ενισχυθουν (και οχι να παραγκωνιστουν!) τα μαθηματα της Κοινωνικης Πολιτκης Αγωγης στο Γυμνάσιο, και η Πολιτικη Παιδεια και ο Συγχρονος Κοσμος στο Λυκειο. Επισης, ενα πολυ καλο βιβλιο που θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει εμπλουτισμενο και στη Γ' Λυκειου ειναι οι Ανθρωπιστικων της Β' Λυκειου.