Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Τρίμπος | 26 Νοεμβρίου 2009, 11:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Ο ευαίσθητος τομέας της Παιδείας στην Ελλάδα όντως νοσεί. Η εκπαίδευση δεν είναι αποδοτική, οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών δεν είναι εύστοχες, οι σύγχρονες υποδομές από ανύπαρκτες ως ελλιπείς. Για τις κακοδαιμονίες αυτές υπεύθυνη είναι η πολιτεία και τα επιλεγμένα από αυτή υπηρεσιακά της όργανα.Η ίδια νομοθετεί, πραγματοποιεί τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις,τις επιλογές των στελεχών. Οι Εκπ/κοί εργάζονται με βάση τα υπάρχοντα υπηρεσιακά πλαίσια, στην πλειονότητά τους ασαφή και αντικρουόμενα. Αυτά πρέπει να βελτιωθούν. Βελτίωση όμως τω δυσλειτουργιών δεν σημαίνει και υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων τεν Εκπ/κών. Είναι αδιανόητο και ανώφελο να επανέλθει η τριετία στην οργανική θέση ή να μη γίνονται αποσπάσεις. Γίνονται άλλωστε με το σκεπτικό πάντα ότι εξυπηρετούν το υηρεσιακό συμφέρον και όχι του Εκπ/κού, το οποίο βεβαίως δεν μπορεί να παραβλέπεται. Για τις δυσλειτουργίες που παρατηρούνται με την έναρξη του σχολικού έτους οφείλει η πολιτεία να πραγματοποιεί τις υπηρεσιακές μεταβολές σύμφωνα με τα λειτουργικά κενά και μέχρι τέλους του διακτικού έτους (21 Ιουνίου) ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Είνα απορίας άξιο γιατί η πολιτεία εξαιρεί τους Εκπ/κούς από το γενικό σύστημα πρόσληψης Δημ. Υπαλλήλων μέσω του ΑΣΕΠ. Πόσο λογικό και σύμφωνο με το γενικό πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης είναι να υπόκεινται στη διαδικασία γραπτού διαγωνισμού με σκοπό την αριθμητική αποτίμηση της επιστημονικής τους ικανότητας μόνο οι εκπαιδευτικοί; Είναι δίκαιο και για τους Εκπ/κούς να ισχύσει το γενικό σύστημα μοριοδότησης. Εναλλακτικά καιεφόσον επιλεγεί ο γραπτός διαγωνισμός, δίκαιο και κοινωνικά αποδεκτό είναι να υπάρξει συνδυασμός με μοριοδότηση, όπως παρακάτω: Βαθμός πτυχίου Χ 100 Βαθμός επιτυχίας ΑΣΕΠ Χ 100 Εργασιακή εμπειρία (προϋπηρεσία σε μήνες) Χ10 Ανεργία (χρόνος από λήψεως του πτυχίου μετά την αφαίρεση της προϋπηρεσίας σε μήνες) Χ4 Διδακτορικό 400 Μεταπτυχιακό 200 Γλωσσομάθεια 70 Επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θεωρείταιεπιτυχία έστω και σε έναν και στο παρελθόν και το μέλλον. ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ 1.- Διευθυντές και Υποδιευθυντές Σχολείων: Επιλογή από τη σχολική μονάδα σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων. Προϋόθεση η !5ετής υπηρεσία για τους Δ/ντές και η 10ετής για τους Υποδ/ντές. Για τις μικρές Σχολικές μονάδες αποφασίζει το αρμόδιο Γραφείο Εκπ/σης. Το αίτημα επιλογής σε θέση Δ/ντή υποβάλλεται ανεξάρτητα από τ και ύλη ην οργανική θέση. 2.- Προϊστάμενοι Γραφείων και Δ/νσεων-Σχολικοί Σύμβουλοι Επιλέγονται από το ΚΥΣΠΕ ή το ΚΥΣΔΕ Προϋπόθεση η 20ετής υπηρεσία. Εισηγητική πρόταση από τους τοπικούς συνδικαλιστικούς φορείς Μοριοδότηση προϋπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου ή Σχολικού Συμβούλου. Μοριοδότηση τυπικών προσόντων. ΔΙΑΦΟΡΑ 1.- Βοηθητικά βιβλία: Τα υπάρχοντα, με σωρεία λαθών αρχικά, σεν είναι κατάλληλα. Λεπτομερειακά, πολυσέλιδα, κακογραμμένα και σε απαράδεκτο σχήμα και μέγεθος δε βοηθούν τους μαθητές, κουράζουν και καλλιεργούν τον παπαγαλισμό και τη στείρα γνώση. Επιτακτική ανάγκη η αντικατάστασή τους. 2.- Αναπροσαρμογή της ύλης: Είναι πασίγνωστο ότι υπάρχει στο Ε.Α.Πρόγραμμα ύλη που πρέπει να αφαιρεθεί και ύλη που πρέπει να προστεθεί. Αυτό να το αναλάβει Επιτροπή που θα υποβάλλει αναλυτική και συγκεκριμένη πρόταση και όχι έκθεση ιδεών. Αντώνης Τρίμπος Συντ. Εκπ/κός