Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νίκος Σπλήνης | 25 Απριλίου 2020, 23:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τελευταία με τον κορονϊό, έχει γίνει γνωστό και διαυγές σε όλους, πόσο χρήσιμο εργαλείο είναι τα μαθηματικά! Ακούμε για εκθετικές καμπύλες, μαθηματικά μοντέλα από ιατρούς ερευνητές και αναρωτιέμαι πότε χρειάστηκαν τα μαθηματικά για την εισαγωγή των ιατρών στις σχολές ιατρικής ; Όσοι έχουμε μικρά παιδιά, θα έχετε παρατηρήσει τις καρτέλες των παιδιάτρων που, για να σου πουν πόσο φάρμακο πρέπει να χορηγηθεί, συμβουλεύονται την καρτέλα και δεν ξέρουν τη μέθοδο των τριών! Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι έχουμε συναναστροφή με νομικούς, συμβολαιογράφους και χρειάστηκε να μοιρασθεί περιουσία, χρηματικό ποσό κλπ σε κλάσματα και η «δουλειά» φαινόταν βουνό για το νομικό. Όσοι έχουμε παιδιά στο δημοτικό, έχουμε αντιληφθεί τη μαθηματική ένδεια που έχουν περιέλθει οι δάσκαλοι των τελευταίων χρόνων. Ακούμε συχνά, «είναι παλιός δάσκαλός–α, ξέρει και μαθηματικά». Τα άρθρα και οι αναλύσεις επί του θέματος είναι πάρα πολλά, για να σας γεμίσω με παραπομπές. Σε όλα αυτά, αναρωτιέμαι… που είναι η επίσημη μαθηματική κοινότητα, να στηρίξει και να απαιτήσει τα μαθηματικά να είναι εξεταζόμενο μάθημα σε όλες τις σχολές! Ηλίου φαεινότερο, ότι η βάση όλων των σύγχρονων επιστημών είναι τα μαθηματικά. Λογική, λόγος, απαιτούν μαθηματική σκέψη για την τελειοποίηση τους. Όμως όχι απλά να πούμε, έχουμε έτοιμο το βιβλίο «Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής» και θα το βάλουμε στις εξετάσεις για τους γιατρούς και τους θεωρητικούς. Δεν φτάνει να χαϊδέψουμε συνδικαλιστές και ομάδες καθηγητών. Η ουσία και το πρόβλημα είναι βαθύ και ουσιαστικό! Για παράδειγμα, τα μαθηματικά των ιατρών να βασίζονται στη στατιστική και τις πιθανότητες, των οικονομολόγων σε πίνακες, στατιστική, πιθανότητες και λιγότερο σε μαθηματική ανάλυση, τα μαθηματικά των θεωρητικών σε στατιστική και πρακτικά μαθηματικά. Τα μαθηματικά των μηχανικών χρειάζονται ότι έχουν σήμερα και μιγαδικούς. Μπήκα σε πιο τεχνικούς όρους, για να τονίσω ότι δεν είναι όλα για όλους. Ανάλογα την επιστήμη χρειάζονται και διαφορετικά εφόδια, απαραίτητα ωστόσο εφόδια! Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν πολλοί που θα ξεβολευτούν με τη διδασκαλία τους… Που θα κάθεται τώρα ο κάθε ένας, να διδάσκει τόσα διαφορετικά είδη μαθηματικών…! (βλ. συνδικαλιστές) Εκεί λοιπόν είναι το σημαντικό κα Υπουργέ, να πάρετε μια απόφαση σταθμό για την κοινωνία, που θα βγάλει πιο καταρτισμένους επιστήμονες που με τη σειρά τους θα δομήσουν μια νέα κοινωνία σωστότερη και αποδοτικότερη. Αλλά μήπως τέτοιες αποφάσεις αγγίζουν και πολιτικά κόστη; Νίκος Π. Σπλήνης, μαθηματικός ΥΓ Αμφιβάλω αν τα σχόλια μας εδώ φτάνουν στην κα Υπουργό ή τουλάχιστον στους αρμοδίους, αλλά τουλάχιστον κάποιοι άλλοι θα τα διαβάσουν.