Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ | 25 Απριλίου 2020, 23:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θέμα : Ανώτατο όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Με έκπληξη και πολλά ερωτηματικά, πληροφορηθήκαμε την πρόθεση σας να τροποποιήσετε το ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. Συγκεκριμένα, θα αναφερθώ στην ειδικότητα του Μηχανικού Αεροσκαφών των ΕΠΑ.Λ, την οποία και διδάσκω επί είκοσι συναπτά έτη. Ως Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας και με έγκριση της Υπηρεσίας μου, διδάσκω στην προαναφερθείσα ειδικότητα επί χρόνια. Ο εκπαιδευτικός φορέας της ειδικότητας είναι το ΕΠΑ.Λ. «ΖΗΤΑ», που έχει ως έδρα του τα Χανιά. Η ιστορία του στον χώρο της μηχανικής του αεροσκάφους ξεκινά από το 1974 και είναι η μοναδική σχολή στην Ελλάδα που έχει την αρμοδιότητα απονομής κρατικού πτυχίου. Η συγκεκριμένη ειδικότητα δεν προσφέρεται στα Ι.Ε.Κ. Στα χρόνια που διδάσκω την ειδικότητα, είχα μαθητές διαφόρων ηλικιών. Οι περισσότεροι από αυτούς υπηρετούν ως μόνιμα στελέχη στην Πολεμική Αεροπορία, με τον θεσμό των Ε.Π.Ο.Π., σε νευραλγικές θέσεις ευθύνης ,που άπτονται της συντήρησης και επισκευής του αεροσκάφους. Επίσης αρκετοί εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα ως μηχανικοί αεροσκαφών, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Έχουμε έρθει αντιμέτωποι με περιστατικά ενδοσχολικής βίας, τα οποία προκαλούν θλίψη και η πηγή τους, πολλές φορές, είναι άτομα κάτω του ηλικιακού ορίου των δεκαεπτά ετών. Υπάρχουν σχολικοί κανονισμοί οι οποίοι πρέπει να τηρούνται σε κάθε περίπτωση και αυτοί πρέπει να γίνονται κατανοητοί εξ αρχής, χωρίς περιθώρια παρερμηνείας και μη τήρησης τους, από καθηγητές και μαθητές. Όλοι μας έχουμε γνωρίσει παιδιά που έχουν αποτύχει στην σκληρή δοκιμασία των πανελληνίων. Κατά την γνώμη μου, αυτή η τροπολογία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του άγχους αποτυχίας, διότι τα περιθώρια των επιλογών για επαγγελματική κατάρτιση αμβλύνονται. Άρα, ένας μαθητής που θα ήθελε να ξαναδοκιμάσει τις δυνάμεις του στις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε να εισαχθεί σε μία σχολή που εκπαιδεύει Μηχανικούς Αεροσκαφών, απομακρύνεται από το δικαίωμα να διεκδικήσει το όνειρό του – μέσω άλλης οδού – στην περίπτωση δεύτερης αποτυχίας. Για εκείνον τον μαθητή ο κόσμος των ευκαιριών κλείνει τις πόρτες του, θυμίζοντάς του πως δεν θα έπρεπε να αποτύχει στις πανελλήνιες ,αφού η προκείμενη ειδικότητα δεν προσφέρεται στα Ι.Ε.Κ. ή αλλού. Προσπαθώντας να καταλάβω την ερμηνεία της απόφασης σας για τα ηλικιακά όρια εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ και αντιλαμβανόμενος την καλοπροαίρετη πρόθεση σας να επιλύσετε ένα σημαντικό πρόβλημα στον χώρο της παιδείας, σας παρακαλώ να επανεξετάσετε την ηλικία των δεκαεπτά ετών (17) και να την διορθώσετε με την ηλικία των είκοσι ετών (20). Έτσι δίνετε την ευκαιρία στα παιδιά να διεκδικήσουν τον στόχο τους αλλά, ταυτόχρονα, και τον χρόνο να πραγματοποιήσουν σωστές αποφάσεις, που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην μετέπειτα επαγγελματική τους ζωή. Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Με εκτίμηση