Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΣΑΒΒΙΔΟΥ | 26 Απριλίου 2020, 00:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΟΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ Η ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΎΣΗ. ΤΥΧΑΙΑ; Το ΥΠΑΙΘ για ακόμα μία φορά αποφάσισε να βάλει την σφραγίδα του, στοχεύοντας στην «αποσυμφόρηση» και «μείωση της ενδοσχολικής βίας» στα ΕΠΑ.Λ., κι έβγαλε στις 22/04/2020 προς διαβούλευση, το σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Αν αναλογιστεί οποιοσδήποτε από εμάς τις «αλλαγές» που επιχειρήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην ΠΟΛΥΠΑΘΗ Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση, απλά θα χαμογελάσει με θλίψη. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ορθά η Πολιτεία ενημερώνοντας γονείς και μαθητικές της χώρας μας για την Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση και την τα πλεονεκτήματα που προσφέρει, πολλοί μαθητές/τριες επιλέξανε για την μεταγυμνασιακή τους εκπαίδευση (ως πρώτη επιλογή και όχι ως υποχρεωτική), τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.). Αυτό όμως μάλλον δεν αρέσει σε κάποιους και με αστεία επιχειρήματα γίνεται προσπάθεια όχι μόνο να ανακοπεί αυτή την ανοδική πορεία, αλλά και πέσει κάτω από την μπάρα. Εξ άλλου για να πετύχουμε την σύγκλιση (σε αναλογία) με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα στην Λυκειακή Βαθμίδα (2 ΕΠΑ.Λ. – 1 ΓΕ.Λ. ) θα πρέπει να ανέβει η αναλογία κάτι που είχε αρχίσει να επιτυγχάνεται τα τελευταία χρόνια, με την αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα ΕΠΑ.Λ. «Αποσυμφόρηση» εύστοχη λέξη που δε μπορεί όμως να καλύψει τέτοια αστοχία. Η δήθεν «αποσυμφόρηση» που επιχειρείτε να επιτευχθεί με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την εξ ορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού / μαθητή μπορεί να επιτευχθεί με: 1. την κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων για τα ΕΠΑ.Λ. και την επένδυση σε υποδομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και εργαστηριακό εξοπλισμό μέσω των αντίστοιχων κονδυλίων για από τα πακέτα στήριξης, 2. την μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη, και όχι με την δήθεν (αψυχολόγητη) μετακίνηση του συνωστισμού στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., τα οποία επίσης δεν επαρκούν (ούτε αριθμητικά ανά νομό αλλά ούτε και σε ειδικότητες),διότι αν εγγραφεί όλος αυτός ο μαθητικός πληθυσμός στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. η συμφόρηση θα μεταφερθεί αναπόφευκτα σε αυτά. Μήπως τελικά ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να οδηγηθούν οι μαθητές/τριες άνω των 18 ετών αποκλειστικά στην κατάρτιση; Μήπως τελικά αυτός είναι και ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας; «Ενδοσχολική Βία», που περιορίζετε & φωτογραφίζετε αποκλειστικά στα ΕΠΑ.Λ. Ρατσιστικό, δε νομίζεται; Το άρθρο 51 «δεν αντέχει» σε καμία κριτική. Αναρωτιέμαι, αν οι κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας ζουν όχι απλά σε άλλη χώρα αλλά σε άλλο πλανήτη. Και αληθινά αν ήταν τόσο απλό το φαινόμενο της Βίας, έχετε λύση. ΚΛΕΙΣΤΕΤΑ! Θα έλυνε όλα τα προβλήματα και θα εξαλειφόταν το φαινόμενο. Θα ήταν χρήσιμο επομένως να παρουσιαστούν τα στοιχεία των έρευνες πάνω στις οποίες στηρίχθηκαν και αποδεικνύουν τέτοιον ισχυρισμό, διαφορετικά θα θεωρηθεί στοχοποίηση των ΕΠΑ.Λ. Η εμπειρία όσων υπηρετούμε στα ΕΠΑ.Λ. που καταγράφεται αποδεικνύει πως οι ενήλικες μαθητές αυξάνουν την συνοχή της τάξης και δρουν προληπτικά στην μη ανάπτυξη ενδοσχολικής βίας. Άρα μόνο ως πρόφαση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το επιχείρημα της μείωσης της ενδοσχολικής βίας με την απομάκρυνση των 17+ από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ . Επίσης, η ρύθμιση του άρθρου 51 συνολικά προσκρούει στο άρθρο 16 του συντάγματος το οποίο αναφέρει : «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια» 1. Πρέπει να τεθεί στην νομική υπηρεσία της Βουλής, και να καταργηθεί η διάταξη του άρθρου 51 αυτή ως αντισυνταγματική. 2. Είναι ενάντια στην αρχή της ισότητας – ισότητα στην επιλογή της εκπαίδευσης. 3. Αν ισχύσει τελικά για τα ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει να ισχύσει και για τους άλλους τύπους Λυκείων. Δε μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Με Τιμή, Σαββίδου Αντιγόνη Εκπαιδευτικός ΕΠΑ.Λ.