Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης | 26 Απριλίου 2020, 00:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά από 25 χρόνια ως καθηγητής στην τεχνική εκπαίδευση, έχω βιώσει λίγες από τις πολλές μεταρρυθμίσεις που εφάρμοζε η κάθε κυβέρνηση μετά την εκλογή της. Βιώσαμε τη μεταρρύθμιση Αρσένη με τα Τ.Ε.Ε, τη μεταρρύθμιση Γιαννάκου με τα ΕΠΑ.Λ ΕΠΑ.Σ, την κατάργηση των ΕΠΑ.Σ την μεταρρύθμιση με τη δημιουργία του τέταρτου έτους μαθητείας και πολλά άλλα. Ένα μας έμεινε από όλα αυτά: οι μαθητές που ακολουθούν την τεχνική εκπαίδευση στην συντριπτική πλειοψηφία τους έχουν ανάγκη από πολλά τεχνικά και εργαστηριακά μαθήματα, αλλά δυστυχώς κάθε φορά αυτά μειώνονταν προς όφελος των μαθημάτων της γενικής παιδείας. Η νοοτροπία της Ελληνικής οικογένειας είναι : «το παιδί μας να ακολουθήσει τη γενική παιδεία να δώσει πανελλήνιες και να ακολουθήσει το επάγγελμα που του αρέσει». Πολλοί μαθητές σε αυτό το κομμάτι των πανελληνίων δεν καταφέρνουν να περάσουν σε κάποια σχολή και σε ηλικία μεγαλύτερη από τα 18 τους χρόνια να βρίσκουν το δρόμο τους στην τεχνική εκπαίδευση. Όλοι μας, άλλωστε, γνωρίζουμε πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Με το νέο νομοσχέδιο τα παιδιά αυτά θα αποκλείονται από τα δημόσια τεχνικά σχολεία και προφανώς η μόνη διέξοδος τους θα είναι κάποιο ιδιωτικό Ι.Ε.Κ. με μεγάλο κόστος διδάκτρων. Ας μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των μαθητών που θέλουν να ακολουθήσουν τα ΕΠΑ.Λ., προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό ετήσιο εισόδημα. Θα μπορούν αυτά τα παιδιά να φοιτήσουν σε ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.; Και ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι, και στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούν ιδεώδες παράδειγμα για τους μικρότερους συμμαθητές τους, και παράλληλα δρουν και συμβουλευτικά ως προς αυτούς τους μαθητές. Τελικά, ποιος είναι ο λόγος που το υπουργείο θέλει να αποκλείσει τα παιδιά αυτά από το δικαίωμα της μάθησης κάποιας τέχνης;;;