• Σχόλιο του χρήστη 'Αριστοτέλης' | 26 Απριλίου 2020, 00:21

    Είναι Επιστημονική Αποδεκτή κι επιβεβλημένη η εκμάθηση ξένης γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση. Το επιχείρημα ότι στην προσχολική μαθαίνουμε τη μητρική γλώσσα είναι επιστημονικά πλέον ξεπερασμένο. Το παιδί έχει κατακτήσει τη μητρική του γλώσσα ως προφορικό λόγο (διάβαζε θεωρία Chomsky, τουλάχιστον). Η ψυχογλωσσολογία, την οποία βέβαια δυστυχώς οι νηπιαγωγοί ουδέποτε διδάχθηκαν στο πανεπιστήμιο δυστυχώς -και γι' αυτό υποστηρίζουν αυτές τις απόψεις - υποστηρίζει ότι στην προσχολική ηλικία προετοιμάζεται ο μαθητής για τη μετάβαση στην κατάκτηση του γραπτού λόγου, δηλαδή στη γραφή, την ανάγνωση κοκ. Κοινώς στη μεταγνώση. Η παράλληλη εκμάθηση μια άλλης γλώσσας μόνο σύγχυση δεν προκαλεί στο παιδί (ακόμη και στο μονόγλωσσο. Για τα δίγλωσσα δεν το συζητάμε φυσικά. Ακόμη και τα αγαπητά μεταναστόπουλα μαθαίνουν εξαιρετικά γρήγορα ελληνικά). Ας μην ξεχνάμε ότι οι γλωσσικές δομές και δεξιότητες εδράζονται σε εγγεφαλικές λειτουργίες που από 1 μηνός αναπτύσσονται. Το αντίθετο συμβαίνει, στην προσχολική επιδιώκεται η αφύπνιση ενός προφορικού λόγου για μια άλλη γλώσσα, λοιπόν. Γιατί άραγε λειτουργεί στην ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεσματικά ; Συνεπώς το εγχείρημα είναι απολύτως θετικό, αρκεί να υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό για τα αγγλικά και δραστηριότητες προφορικού λόγου. Ευελπιστώ οι καθηγήτριες αγγλικών να έχουν την επιστημονική επάρκεια να διδάξουν, όχι αγγλικά -αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά -αλλά αγγλικά ως ξένη γλώσσα σε προγλωσσικό επίπεδο. Ως προς την ατελή γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών σε αυτή την ηλικία. Πράγματι συμβαίνει. Αλλά σε αυτή την περίπτωση εάν κριθεί από τον αναπτυξιολόγο που παρακολουθεί το παιδί, να εξαιρεθεί, τότε αυτό γίνεται και η νηπιαγωγός το απασχολεί. Άλλωστε υπάρχουν χίλιοι τρόποι για να μην αισθανθεί το παιδί απομονωμένο.