Η αξιολόγηση θα πρέπει να στοχεύει τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού, και όχι την τιμωρία του.
Ναι στην αξιολόγηση που θα έχει κανόνες, στην αξιολόγηση που θα ακολουθήσει την διαδικασία επιμόρφωσης, στην αξιολόγηση που θα γίνει από αξιολογητές που γνωρίζουν τη σχολική αίθουσα ως διδάσκοντες, αξιολογητές που πρώτα θα παρουσιάσουν την τέχνη της διδασκαλίας στην τάξη και μετά θα αξιολογήσουν κλπ.. Κατά τη διαδικασία όμως της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και παράγοντες,όπως μέσα που διατίθενται στον εκπαιδευτικό, διάθεση και ικανότητα της διοίκησης του σχολείου να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό, δυνατότητα και διάθεση των γονέων για συνεργασία,προέλευση και οικογενειακή κατάσταση μαθητών και πολλοί άλλοι.
Στην ελληνική κοινωνία εύκολα μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τον Χ κλάδο που φορο-διαφεύγει τον ψ κλάδο που ζητά ή δέχεται τα φακελάκια τον ζ κλάδο που κάνει τις απατεωνιές του, τους άχρηστους εκπαιδευτικούς κλπ. Στα παραπάνω σχόλια στο στόχο τοποθετήθηκαν οι εκπαιδευτικοί. Εύκολα σε κάποια άλλη συζήτηση στο στόχο μπορούν να τοποθετηθούν οι γιατροί, ή οι δικηγόροι, ή οι δημοσιογράφοι κ.ο.κ Σημασία όμως έχει κάθε ένας από εμάς να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να μήν κατηγορεί τους άλλους προσπαθώντας στην ουσία να αποποιηθεί τις δικές του ευθύνες.
Πριν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ας αξιολογήσει ομάδα σοφών μαζί με την Υπουργό μας, τις υποδομές των σχολείων, τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, τις δυνατότητες επιμόρφωσης,την διάθεση συνεργασίας και συμμετοχής των γονέων κλπ.
Οποιαδήποτε προσπάθεια για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχε απέναντί της τον εκπαιδευτικό απέτυχε.Πρέπει τόσο η Πολιτεία όσο και η Κοινωνία μας πρώτα να στηρίξουν τον εκπαιδευτικό και μετά να τον αξιολογήσουν.
Και μην ξεχνάμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αν πέτυχε, οφείλεται στους εκπαιδευτικούς που διέθεσαν δικά τους μέσα , πόρους και πάρα πολύ χρόνο για την υλοποίηση της. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν βασίζονταν στις υποδομές των σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι πονάνε το σχολείο. Πολιτεία-Υπουργείο στηρίξτε επιτέλους τους εκπαιδευτικούς.
Η αξιολόγηση θα πρέπει να στοχεύει τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού, και όχι την τιμωρία του. Ναι στην αξιολόγηση που θα έχει κανόνες, στην αξιολόγηση που θα ακολουθήσει την διαδικασία επιμόρφωσης, στην αξιολόγηση που θα γίνει από αξιολογητές που γνωρίζουν τη σχολική αίθουσα ως διδάσκοντες, αξιολογητές που πρώτα θα παρουσιάσουν την τέχνη της διδασκαλίας στην τάξη και μετά θα αξιολογήσουν κλπ.. Κατά τη διαδικασία όμως της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και παράγοντες,όπως μέσα που διατίθενται στον εκπαιδευτικό, διάθεση και ικανότητα της διοίκησης του σχολείου να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό, δυνατότητα και διάθεση των γονέων για συνεργασία,προέλευση και οικογενειακή κατάσταση μαθητών και πολλοί άλλοι. Στην ελληνική κοινωνία εύκολα μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τον Χ κλάδο που φορο-διαφεύγει τον ψ κλάδο που ζητά ή δέχεται τα φακελάκια τον ζ κλάδο που κάνει τις απατεωνιές του, τους άχρηστους εκπαιδευτικούς κλπ. Στα παραπάνω σχόλια στο στόχο τοποθετήθηκαν οι εκπαιδευτικοί. Εύκολα σε κάποια άλλη συζήτηση στο στόχο μπορούν να τοποθετηθούν οι γιατροί, ή οι δικηγόροι, ή οι δημοσιογράφοι κ.ο.κ Σημασία όμως έχει κάθε ένας από εμάς να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να μήν κατηγορεί τους άλλους προσπαθώντας στην ουσία να αποποιηθεί τις δικές του ευθύνες. Πριν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ας αξιολογήσει ομάδα σοφών μαζί με την Υπουργό μας, τις υποδομές των σχολείων, τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, τις δυνατότητες επιμόρφωσης,την διάθεση συνεργασίας και συμμετοχής των γονέων κλπ. Οποιαδήποτε προσπάθεια για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχε απέναντί της τον εκπαιδευτικό απέτυχε.Πρέπει τόσο η Πολιτεία όσο και η Κοινωνία μας πρώτα να στηρίξουν τον εκπαιδευτικό και μετά να τον αξιολογήσουν. Και μην ξεχνάμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αν πέτυχε, οφείλεται στους εκπαιδευτικούς που διέθεσαν δικά τους μέσα , πόρους και πάρα πολύ χρόνο για την υλοποίηση της. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν βασίζονταν στις υποδομές των σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι πονάνε το σχολείο. Πολιτεία-Υπουργείο στηρίξτε επιτέλους τους εκπαιδευτικούς.