Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΟΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 26 Απριλίου 2020, 08:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
-Από το νομοσχέδιο λείπει ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ : Ποιά μαθήματα θα διδάσκονται και πόσες ώρες το καθένα. Μετά από 10 μήνες στο Υπουργείο δεν έχει αποφασιστεί ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! -Επιτέλους να μπουν σταθεροί κανόνες για 3 τουλάχιστον χρόνια. Πρέπει ένας μαθητής από την Α Λυκείου να γνωρίζει ότι μέχρι την Γ Λυκείου ότι δεν αλλάξει το σύστημα πρόσβασης. -Οι 35 ώρες την εβδομάδα στην Α και Β Λυκείου είναι πολλές, να γίνουν 5x6=30. -Μειώστε τα Μαθήματα στην Α και Β Λυκείου σε 10 το πολύ. Στην Α υπάρχουν 15 μαθήματα και στη Β 18 μαθήματα!!!! Έχουμε τρελάνει τα παιδιά! (http://sep4u.gr/fek/fek_2018_3807b.pdf) --Όλα τα μαθήματα να διδάσκονται τουλάχιστον 2 ώρες. Να μην υπάρχουν μονόωρα μαθήματα. -Τα Αγγλικά είναι μακράν το πιο απαραίτητο μάθημα τόσο στην επιστήμη όσο και στην αγορά εργασίας . Έπρεπε να εξετάζεται Πανελλαδικά σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία. -Το κάθε τμήμα να ανήκει σε Ένα (1) ΜΟΝΟ Επιστημονικό Πεδίο. Τα κοινά τμήματα είναι ίσως η μεγαλύτερη αδικία στο σύστημα εισαγωγής . Δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια πράγματα. -Πρέπει σε κάθε τμήμα να οριστεί βάση του 10 σε ένα ή δύο μαθήματα όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια για τα τμήματα Ξένων Γλωσσών, Αρχιτεκτονικής, ΔΕΣ, Τουρισμού κλπ (http://sep4u.gr/sxoles/eidmath.php) -Τα τμήματα Μαθηματικών πρέπει να ενταχθούν οπωσδήποτε στο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής. 'Αλλωστε εξετάζονται στα ίδια θέματα Μαθηματικών με την ΟΠ Θετικών Σπουδών. Οι περισσότεροι πτυχιούχοι μαθηματικών τμημάτων μετά ασχολούνται με τα Μαθηματικά, Πληροφορική και Οικονομία.-Όλα τα τμήματα Πληροφορικής να είναι στο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής. -Για να εισαχθείς σε Τμήματα Πληροφορικής πρέπει να έχεις διαγωνιστεί πανελλαδικά σε μάθημα πληροφορικής. -Στις κοινές σχολές Παιδαγωγικών, ΤΕΦΑΑ κλπ να εισάγονται με ΤΑ ΙΔΙΑ μαθήματα Γενικής Παιδείας. Προτείνω: Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες. Είναι αδιανόητο ναεισάγεσαι σε Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης χωρίς να έχεις εξεταστεί πανελλαδικά στα μαθηματικά. Στις σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Λιμενικό : να εισάγονται με ΤΑ ΙΔΙΑ μαθήματα . Προτείνω : Αγγλικά, Μαθηματικά, Ιστορία & Οικονομία. Τα αγωνίσματα να δίνουν μόρια όπως στα ΤΕΦΑΑ. -Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στο ποσοστό φοιτητών που φεύγει για προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό κυρίως σε υψηλόβαθμες σχολές (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νομική κλπ). Ένα μέτρο που θα μείωνε δραστικά αυτή τη ροή θα ήταν η υπάρξη πληρωμένων προπτυχιακών από ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια με κριτήριο την επίδοση στις Πανελλαδικές. Όπως υπάρχουν πληρωμένα μεταπτυχιακά από ΔΗΜΌΣΙΑ πανεπιστήμια να υπάρχουν και πληρωμένα προπτυχιακά. Έτσι θα δημιουργουνταν πολλές θέσεις εργασίας στη Ελλάδα, θα έμειναν πολλά εκατομμύρια ευρώ στη χώρα μας και το σπουδαιότερο θα είχαμε υψηλού επιπέδου φοιτητές. Ένα παράδειγμα : οι 7 ιατρικές στην Ελλάδα προσφέρουν περίπου 1000 θέσεις εισακτέων και η ελάχιστη βάση εισαγωγής το 2019 ήταν 18123 μόρια. Προφανώς κάποιος με 18122- 17000 μόρια μπορεί κάλλιστα να γίνει γιατρός. Στο εξωτερικό σπουδάζουν και με πολύ χαμηλότερες επιδόσεις. Θα μπορούσαν να παρέχονται επιπλέον άλλες 1000 θέσεις για αυτά τα παιδιά με δίδακτρα 8000 ευρώ το χρόνο όσο στα Αγγλόφωνα της Βουλγαρίας. Δεν θα ήταν καλύτερα να βάζουμε εμείς τους κανόνες και όχι οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι, οι Τσέχοι, οι Κύπριοι κλπ ; Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος Φυσικός, ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθ/θας,