Οι εσωτερικές και οι εξωτερικές αξιολογήσεις νομίζω ότι μπορούν να προσφέρουν πολύ λίγα. Θα προσθέσουν γραφειοκρατία χωρίς ουσία. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στα Πανεπιστήμια και φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών αξιολογούν τους καθηγητές τους . Ακούσατε ποτέ να τιμωρηθεί κάποιος για τις κακές επιδόσεις του ή να επιβραβευτεί για τις καλές επιδόσεις του; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κουλτούρα σωστής αξιολόγησης μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών. Βάζουμε άριστα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Αξιολόγηση σημαίνει επιβράβευση των ικανών και τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων . Για να είμαστε ρεαλιστές όμως στο Ελληνικό Δημόσιο ποτε δεν θα δούμε τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων. Μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε με το μπράβο αντί για την τιμωρία. Στο τέλος της σχολικής κάθε χρονιάς οι μαθητές να ψηφίζουν ανώνυμα (όπως στις εκλογές των μαθητικών συμβουλίων) για τον καλύτερο ή τους καλύτερους εκπαιδευτικούς του τμήματος. Ο εκπαιδευτικός που θα πάρει τις περισσότερες ψήφους θα αμειφθεί από την πολιτεία με μια δωροεπιταγή για αγορά βιβλίων, αγορά υπολογιστή, σεμιναρίων κλπ. Επίσης στις κρίσεις στελεχών θα μοριοδοτείται η ανάδειξη ως καλύτερου εκπαιδευτικού τμήματος. Γίνονται κρίσεις στελεχών και δεν είναι κάπου αποτυπωμένο το θετικό έργο που έχουν κάνει στη τάξη. Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δίνουν τη ψυχή τους και κανείς δεν επιβραβεύει το έργο τους. Η πρόταση είναι ρεαλιστική και μπορεί να υλοποιηθεί από φέτος. Να ξεκινήσουμε επιτέλους από κάπου!
Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος Φυσικός, ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθ/θας,
Οι εσωτερικές και οι εξωτερικές αξιολογήσεις νομίζω ότι μπορούν να προσφέρουν πολύ λίγα. Θα προσθέσουν γραφειοκρατία χωρίς ουσία. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στα Πανεπιστήμια και φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών αξιολογούν τους καθηγητές τους . Ακούσατε ποτέ να τιμωρηθεί κάποιος για τις κακές επιδόσεις του ή να επιβραβευτεί για τις καλές επιδόσεις του; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κουλτούρα σωστής αξιολόγησης μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών. Βάζουμε άριστα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Αξιολόγηση σημαίνει επιβράβευση των ικανών και τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων . Για να είμαστε ρεαλιστές όμως στο Ελληνικό Δημόσιο ποτε δεν θα δούμε τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων. Μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε με το μπράβο αντί για την τιμωρία. Στο τέλος της σχολικής κάθε χρονιάς οι μαθητές να ψηφίζουν ανώνυμα (όπως στις εκλογές των μαθητικών συμβουλίων) για τον καλύτερο ή τους καλύτερους εκπαιδευτικούς του τμήματος. Ο εκπαιδευτικός που θα πάρει τις περισσότερες ψήφους θα αμειφθεί από την πολιτεία με μια δωροεπιταγή για αγορά βιβλίων, αγορά υπολογιστή, σεμιναρίων κλπ. Επίσης στις κρίσεις στελεχών θα μοριοδοτείται η ανάδειξη ως καλύτερου εκπαιδευτικού τμήματος. Γίνονται κρίσεις στελεχών και δεν είναι κάπου αποτυπωμένο το θετικό έργο που έχουν κάνει στη τάξη. Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δίνουν τη ψυχή τους και κανείς δεν επιβραβεύει το έργο τους. Η πρόταση είναι ρεαλιστική και μπορεί να υλοποιηθεί από φέτος. Να ξεκινήσουμε επιτέλους από κάπου! Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος Φυσικός, ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθ/θας,