Με θλίβει βαθύτατα που ακόμα μια κυβέρνηση αδυνατεί να αναγνωρίσει τις πραγματικές ανάγκες μιας κοινωνίας, όπου εστιάζει μόνο στον εμποτισμό γνώσεων στα παιδιά και δεν μπορεί να διακρίνει πως τα σημερινά παιδιάναι όντως έχουν ανάγκη την ανάπτυξη πολύ βασικότερων δεξιοτήτων από την πληροφορική (όταν τουλάχιστον τα μισά μπορούνα χειριστούν ικανοποιητικά tablet και παιχνιδομηχανές). Τα παιδιά δεν μπορούν όμως να δέσουν τα κορδόνια τους, να κάνουν έναν κόμπο, να κόψουν με ψαλίδι, να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, να επιλύσουν μια αντιδικία, να εκφράσουν την γνώμη τους, να συντάξουν τον λόγο τους, να κρατήσουν σημειώσειςγια ό,τι τα αφορά και να είναι υπέυθυνα στην διδεκπεραίωση των υποχρεώσεών τους και ο κατάλογος μακραίνει...
Αναρωτιέμαι λοιπόν πως το νέο νομοσχέδιο βοηθάει προς οποιαδήποτε από τις ουσιώδεις ανάγκες των παιδιών. Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να απαξιώνονται τόσο οι τέχνες που εν μέσω πανδημίας καλέσατε να συνδράμουν αρωγοί σας στην ψυχική υγεία των παιδιών. Αναρωτιέμαι, ως θεατρολόγος, πόσα ακόμα φετινά τεταρτάκια θα έρχονται καθημερινά να με ρωτάνε του χρόνου για ποιον λόγο αυτά δεν μπορούν να κάνουν πια μάθημα μαζί μου...
Αδυνατώ να βρίσκω πια αιτιολογίες που να έχουν κάποια στοιχειώδη λογική και η μόνη ξεκάθαρη απάντηση μου σε όλα είναι πως το Υπουργείο Παιδείας, μόνο τέτοιο δεν είναι! Ίσως και ανοικτά πια να ήρθε η ώρα να γίνετε κι επίσημα τμήμα του Υπουργειου Οικονομικών και να δηλώσετε ξεκάθαρα τις θέσεις σας, χωρίς να κρυβόμαστε πίσω από "παιδαγωγικές", οι οποίες δεν βρίσκονται παρά τελευταίες στη λίστα προσδοκιών σας!
Σε μια ύστατη προσπάθεια...
Μειώστε επιτέλους την ύλη!
Αν θέλετε να προσθέσετε δεξιότητες, θυμηθείτε λίγο την οικιακή οικονομία! Δώστε την δυνατότητα στα παιδιά να εκφραστούν μέσα από τις τέχνες!
Φτιάξτε βιβλιοθήκες!
Διορίστε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νοσοκόμους ανά σχολική μονάδα!
Βελτιώστε τις άθλιες υποδομές των σχολείων!
Διορίστε τους όμηρους αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν το ελληνικό σχολείο!
Με θλίβει βαθύτατα που ακόμα μια κυβέρνηση αδυνατεί να αναγνωρίσει τις πραγματικές ανάγκες μιας κοινωνίας, όπου εστιάζει μόνο στον εμποτισμό γνώσεων στα παιδιά και δεν μπορεί να διακρίνει πως τα σημερινά παιδιάναι όντως έχουν ανάγκη την ανάπτυξη πολύ βασικότερων δεξιοτήτων από την πληροφορική (όταν τουλάχιστον τα μισά μπορούνα χειριστούν ικανοποιητικά tablet και παιχνιδομηχανές). Τα παιδιά δεν μπορούν όμως να δέσουν τα κορδόνια τους, να κάνουν έναν κόμπο, να κόψουν με ψαλίδι, να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, να επιλύσουν μια αντιδικία, να εκφράσουν την γνώμη τους, να συντάξουν τον λόγο τους, να κρατήσουν σημειώσειςγια ό,τι τα αφορά και να είναι υπέυθυνα στην διδεκπεραίωση των υποχρεώσεών τους και ο κατάλογος μακραίνει... Αναρωτιέμαι λοιπόν πως το νέο νομοσχέδιο βοηθάει προς οποιαδήποτε από τις ουσιώδεις ανάγκες των παιδιών. Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να απαξιώνονται τόσο οι τέχνες που εν μέσω πανδημίας καλέσατε να συνδράμουν αρωγοί σας στην ψυχική υγεία των παιδιών. Αναρωτιέμαι, ως θεατρολόγος, πόσα ακόμα φετινά τεταρτάκια θα έρχονται καθημερινά να με ρωτάνε του χρόνου για ποιον λόγο αυτά δεν μπορούν να κάνουν πια μάθημα μαζί μου... Αδυνατώ να βρίσκω πια αιτιολογίες που να έχουν κάποια στοιχειώδη λογική και η μόνη ξεκάθαρη απάντηση μου σε όλα είναι πως το Υπουργείο Παιδείας, μόνο τέτοιο δεν είναι! Ίσως και ανοικτά πια να ήρθε η ώρα να γίνετε κι επίσημα τμήμα του Υπουργειου Οικονομικών και να δηλώσετε ξεκάθαρα τις θέσεις σας, χωρίς να κρυβόμαστε πίσω από "παιδαγωγικές", οι οποίες δεν βρίσκονται παρά τελευταίες στη λίστα προσδοκιών σας! Σε μια ύστατη προσπάθεια... Μειώστε επιτέλους την ύλη! Αν θέλετε να προσθέσετε δεξιότητες, θυμηθείτε λίγο την οικιακή οικονομία! Δώστε την δυνατότητα στα παιδιά να εκφραστούν μέσα από τις τέχνες! Φτιάξτε βιβλιοθήκες! Διορίστε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νοσοκόμους ανά σχολική μονάδα! Βελτιώστε τις άθλιες υποδομές των σχολείων! Διορίστε τους όμηρους αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν το ελληνικό σχολείο!