• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Παπαϊωάννου' | 26 Απριλίου 2020, 11:21

    Κα Υπουργέ Στα σύγχρονα δυτικά κράτη δικαίου η Κοινωνιολογία, και οι Κοινωνικές Επιστήμες γενικότερα, θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι της διαχρονικής προσπάθειας των κρατών (και των εκπαιδευτικών συστημάτων τους) να συνδέσουν τους νέους ανθρώπους με το κοινωνικοπολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Σαν κοινωνία μπορούμε να διαφωνήσουμε σε πολλά και σημαντικά, αλλά νομίζω ότι συμφωνούμε στο εξής: Χρειαζόμαστε ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες για να έχουμε περισσότερη (και πιο ποιοτική) συμμετοχή στα κοινά, και κατ' επέκταση περισσότερη (και πιο ποιοτική) δημοκρατία. Σέβομαι απόλυτα τα Λατινικά ως μάθημα και αντιλαμβάνομαι τη χρησιμότητά τους σε μερικούς τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας των πολιτών, αλλά είναι νομίζω ξεκάθαρο ότι όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με τη διδασκαλία της Κοινωνιολογίας και τη διατήρησή της ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Ακόμα και σε επαγγελματικό επίπεδο γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Κοινωνιολογία προσφέρει πολύ περισσότερα εφόδια (αναλυτικότητα σκέψης, σφαιρικές γνώσεις, βαθιά γνώση κοινωνικών προβλημάτων, σύνθεση επιχειρημάτων, επαγγελματική αναπροσαρμογή, ορθολογική αντιληπτικότητα κ.ά.) σε ένα νέο άνθρωπο απ' ότι τα Λατινικά. Κα Υπουργέ μην πέφτετε στην παγίδα να ενοχοποιήσετε ιδεολογικά την επιστήμη της Κοινωνιολογίας. Δεν υπάρχει ούτε “αριστερή” ούτε “δεξιά” Κοινωνιολογία. Έχει προσφέρει τόσα πολλά εδώ και τόσα χρόνια σε διαφορετικές κοινωνίες που νομίζω ότι η τυχόν κατάργησή της από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι ένα τεράστιο εκπαιδευτικό πισωγύρισμα. Ευχαριστώ και ελπίζω να λάβετε υπόψιν όσα έγραψα Σπύρος Παπαϊωάννου Εκπαιδευτικός