Σχετικά με την πρόθεσή σας να καταργήσετε την αυτοδίκαιη εισαγωγή των αποφοίτων των Προτύπων γυμνασίων στην Α τάξη του αντίστοιχου Πρότυπου Λυκείου, θα ήθελα να διατυπώσω τις παρακάτω σκέψεις:
1. Τα παιδιά (αλλά και οι αντίστοιχες οικογένειες) πέρασαν μια μεγάλη δοκιμασία στην ηλικία των 12 οπότε αντί να παίζουν έπρεπε να διαβάζουν συνεχώς για να πετύχουν ένα στόχο που θα τους άνοιγε το δρόμο σε υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευση. Τελικά πέτυχαν να εισαχθούν μέσα από αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις ανάμεσα σε περισσότερα από 700 παιδιά. Πιστεύετε πως μέσα σε 3 χρόνια, τα ίδια παιδιά έχασαν τον προσανατολισμό τους; Αν ναι, τότε κάτι πρέπει να αναβαθμίσετε εντός των γυμνασίων και όχι να τα βάζετε εκ νέου να αποδείξουν την αξία τους.
2. Αν θεωρείτε πως οι απόφοιτοι των Προτύπων γυμνασίων πρέπει να περάσουν από την ίδια διαδικασία αξιολόγησης που θα περάσουν οι απόφοιτοι όλων των άλλων γυμνασίων, τότε εσείς οι ίδιοι ΑΥΤΟ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ τα λεγόμενά σας για τα Πρότυπα σχολεία και την ΑΡΙΣΤΕΙΑ που προάγουν.
3. Είναι -για άλλη μια φορά- άδικο (ίσως και μη νόμιμο) για τους συνεπείς πολίτες που εμπιστεύθηκαν το κράτος και δε διάλεξαν την υποτροφία κάποιου ιδιωτικού σχολείου, να τους αλλάζετε τους όρους του παιχνιδιού στη μέση.
4. Μια παράμετρος που φαίνεται να μη λαμβάνετε -επίσης- υπόψιν είναι η ψυχολογική πίεση ενός εφήβου μετά από ενδεχόμενη αλλαγή περιβάλλοντος και ο στιγματισμός του στο νέο σχολικό περιβάλλον ως "αποτυχημένος".
5. Τέλος, για άλλη μια φορά αντί να κοιτάξουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο του σχολείου με συνεχείς εσωτερικές διαδικασίες αξιολόγησης, επιμόρφωσης κλπ βάζουμε εξετάσεις όπου σε μια στιγμή μπορεί να ανατραπούν όλες οι προσπάθειες ακόμα και του πιο άριστου μαθητή (επειδή για παράδειγμα αρρώστησε εκείνη την ημέρα).
Ειλικρινά αναρωτιέμαι για τις προθέσεις της κυβέρνησης ως προς την ενίσχυση της παραπαιδείας (για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο).
Μήπως είναι μέρος του σχεδίου ανάπτυξης της οικονομίας;
Σχετικά με την πρόθεσή σας να καταργήσετε την αυτοδίκαιη εισαγωγή των αποφοίτων των Προτύπων γυμνασίων στην Α τάξη του αντίστοιχου Πρότυπου Λυκείου, θα ήθελα να διατυπώσω τις παρακάτω σκέψεις: 1. Τα παιδιά (αλλά και οι αντίστοιχες οικογένειες) πέρασαν μια μεγάλη δοκιμασία στην ηλικία των 12 οπότε αντί να παίζουν έπρεπε να διαβάζουν συνεχώς για να πετύχουν ένα στόχο που θα τους άνοιγε το δρόμο σε υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευση. Τελικά πέτυχαν να εισαχθούν μέσα από αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις ανάμεσα σε περισσότερα από 700 παιδιά. Πιστεύετε πως μέσα σε 3 χρόνια, τα ίδια παιδιά έχασαν τον προσανατολισμό τους; Αν ναι, τότε κάτι πρέπει να αναβαθμίσετε εντός των γυμνασίων και όχι να τα βάζετε εκ νέου να αποδείξουν την αξία τους. 2. Αν θεωρείτε πως οι απόφοιτοι των Προτύπων γυμνασίων πρέπει να περάσουν από την ίδια διαδικασία αξιολόγησης που θα περάσουν οι απόφοιτοι όλων των άλλων γυμνασίων, τότε εσείς οι ίδιοι ΑΥΤΟ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ τα λεγόμενά σας για τα Πρότυπα σχολεία και την ΑΡΙΣΤΕΙΑ που προάγουν. 3. Είναι -για άλλη μια φορά- άδικο (ίσως και μη νόμιμο) για τους συνεπείς πολίτες που εμπιστεύθηκαν το κράτος και δε διάλεξαν την υποτροφία κάποιου ιδιωτικού σχολείου, να τους αλλάζετε τους όρους του παιχνιδιού στη μέση. 4. Μια παράμετρος που φαίνεται να μη λαμβάνετε -επίσης- υπόψιν είναι η ψυχολογική πίεση ενός εφήβου μετά από ενδεχόμενη αλλαγή περιβάλλοντος και ο στιγματισμός του στο νέο σχολικό περιβάλλον ως "αποτυχημένος". 5. Τέλος, για άλλη μια φορά αντί να κοιτάξουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο του σχολείου με συνεχείς εσωτερικές διαδικασίες αξιολόγησης, επιμόρφωσης κλπ βάζουμε εξετάσεις όπου σε μια στιγμή μπορεί να ανατραπούν όλες οι προσπάθειες ακόμα και του πιο άριστου μαθητή (επειδή για παράδειγμα αρρώστησε εκείνη την ημέρα). Ειλικρινά αναρωτιέμαι για τις προθέσεις της κυβέρνησης ως προς την ενίσχυση της παραπαιδείας (για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο). Μήπως είναι μέρος του σχεδίου ανάπτυξης της οικονομίας;