Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 26 Απριλίου 2020, 12:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ρύθμιση είναι σωστή και θα πρέπει να ισχυει και για τα ΓΕΛ. Οσοι τελειώνουν ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ να πηγαίνουν σε Δημόσια ΙΕΚ ή Ιδιωτικά ανα το θέλουν. Γενικά ισχύει: Στο ΕΠΑΛ - Θα πρέπει να αντιμετωπίσει ξανά το σχολικό περιβάλλον μιας και η διδασκαλία στο ΕΠΑΛ απευθύνεται και σε άτομα ανήλικα (πχ 15 ετών). - Θα πρέπει να "συναναστραφεί" με άτομα αρκετά μικρότερα, ιδιαίτερα αν είναι ηλικίας ακόμη και άνω των 20 ετών, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη "σχολική ζωή". - Απολυτήριο Λυκείου έχει άρα δεν του είναι απαραίτητο 2ο - Θα αποκτήσει σε δύο χρόνια Πτυχίο επιπέδου 4 - Για να πάρει επιπέδου 5 θα χρειαστεί και τρίτος χρόνος (Μαθητεία) αν σταθεί τυχερός και επιλεγεί. - Δεν υπάρχει καμιά σύνδεση με τη αγορά εργασίας. Ακόμη και μια απλή επίσκεψη σε εργασιακό περιβάλλον απαιτεί ιδιαίτερη διαδικασία πραγματοποίησης μιας και στο ΕΠΑΛ υπάρχουν ανήλικοι. - Δε δίνεται δυνατότητα πρακτικής άσκησης παράλληλα με την εκπαίδευση. - Αν ταυτόχρονα εργάζεται οι επιλογή του ΕΠΑΛ είναι δύσκολη, εκτός αν επιλέξει κάποιο από τα ελάχιστα Εσπερινά ΕΠΑΛ, που αναγνωρίζετε κι εσείς τις δυσκολίες. Στο ΙΕΚ - Η κατάρτιση λειτουργεί σε περιβάλλον εκπαίδευσης ενηλίκων και ανάπτυξη σχέσεων εκπαιδευτή-ομάδας. - Αν και μεταξύ των σπουδαστών ΙΕΚ μπορεί να υπάρχει διαφορά ηλικίας, ωστόσο, επειδή είναι όλοι ενήλικες αυτή είναι με κοινά κριτήρια διαχειρίσιμη. - Θα αποκτήσει σε δύο χρόνια Δίπλωμα Επιπέδου 5, ανώτερου του ΕΠΑΛ. - Μπορεί να παρακολουθήσει πρόγραμμα 6ηνης Μαθητείας (με τις ίδιες προϋποθέσεις) και όχι 9μηνης όπως στο ΕΠΑΛ. - Στο ΙΕΚ υπάρχει ΑΜΕΣΗ σχέση και σύνδεση με τη αγορά εργασίας. Πραγματοποιούνται ΤΑΚΤΙΚΑ επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους, μιας και η διαδικασία οργάνωσης και πραγματοποίησης είναι πολύ απλή. - Δίνεται δυνατότητα πρακτικής άσκησης παράλληλα με την κατάρτιση. - Τα μαθήματα είναι απογευματινά, άρα μπορεί κάποιος έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μπορεί να παρακολουθεί και ταυτόχρονα να εργάζεται. Και δύο τελευταίοι προβληματισμοί. Αν και δεν έχω επίσημα στοιχεία, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι αυτά συμβαίνουν. - Ο "απόφοιτος του ΕΠΑ.Λ. που ξαναφοιτά στο ΕΠΑ.Λ. για να πάρει δεύτερη ειδικότητα"! Συνήθως αφορά άτομα 17-18 ετών που μόλις "τέλειωσαν" το σχολείο και συνεχίζουν στο ΙΔΙΟ ΕΠΑΛ, οι οποίοι "πείθονται" εύκολα για "καλύτερη επαγγελματική εξέλιξη" να παραμείνουν στο σχολείο σε άλλη ή παραπλήσια ειδικότητα, προς "άγρα πελατών". - Μεγάλος αριθμός πτυχιούχων ΑΕΙ επιλέγουν μετά τις σπουδές τους (ή ακόμη και ταυτόχρονα μ' αυτές) να παρακολουθήσουν κατάρτιση σε ΙΕΚ. όλοι αυτοί επιλέγουν ΙΕΚ και ΚΑΝΕΙΣ (ή έστω ελάχιστοι) θα επέλεγαν το ΕΠΑΛ. Γιατί άραγε; Συμπερασματικά. Ακόμη και αφήνοντας στην άκρη το "ηλικιακό κριτήριο", για κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, πραγματικά δε βλέπω ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ να επιλέξει κανείς να εκπαιδευτεί σε μια ειδικότητα σε ΕΠΑΛ αντί σε ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΕΚ (για να μη θεωρηθεί ότι προωθώ τους ιδιώτες).