Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει…
Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει.
Όσον αφορά την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων (Πληροφορική και Φυσική Αγωγή) μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλό είναι να ενημερωθεί όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος και μη πως η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Διδάσκονται στα νήπια, με τρόπο που τον γνωρίζουν οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί καθώς έχουν λάβει τις απαραίτητες γνώσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Πανεπιστήμιο. Δεν είναι διακριτά αντικείμενα διδασκαλίας, εντάσσονται μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι’ αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία, όπως κανένα άλλωστε γνωστικό αντικείμενο (π.χ. Γλώσσα, Μαθηματικά κτλ). Το βασικό μέσο διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο είναι το παιχνίδι και όχι το αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών.
Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, η ύπαρξη ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπει βασικές παιδαγωγικές αρχές αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Αν το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει κονδύλια για κάτι τέτοιο, δηλαδή για εισαγωγή ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία, ας τα διαθέσει σε παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές έτσι ώστε η πιο σημαντική βαθμίδα της εκπαίδευσης να αποκτήσει την υπόσταση που της πρέπει.
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει… Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει. Όσον αφορά την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων (Πληροφορική και Φυσική Αγωγή) μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλό είναι να ενημερωθεί όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος και μη πως η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Διδάσκονται στα νήπια, με τρόπο που τον γνωρίζουν οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί καθώς έχουν λάβει τις απαραίτητες γνώσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Πανεπιστήμιο. Δεν είναι διακριτά αντικείμενα διδασκαλίας, εντάσσονται μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι’ αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία, όπως κανένα άλλωστε γνωστικό αντικείμενο (π.χ. Γλώσσα, Μαθηματικά κτλ). Το βασικό μέσο διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο είναι το παιχνίδι και όχι το αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, η ύπαρξη ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπει βασικές παιδαγωγικές αρχές αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Αν το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει κονδύλια για κάτι τέτοιο, δηλαδή για εισαγωγή ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία, ας τα διαθέσει σε παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές έτσι ώστε η πιο σημαντική βαθμίδα της εκπαίδευσης να αποκτήσει την υπόσταση που της πρέπει.